Avtor: Matija Janežič; Foto: Saša Despot
Hondi jazz in jazz crosstar, ki smo si ju ogledali od blizu, iz povprečja segmenta B zagotovo izstopata s svojo obliko, ki je malce nenavadna, a ima svoje prednosti. Predvsem je honda jazz avtomobil, ki je na zunaj majhen, na znotraj pa velik in udoben tudi med daljšimi vožnjami.
Gre za križanca med klasičnimi majhnimi avtomobili in že pozabljenimi enoprostorci, crosstar pa k temu doda še elemente športnih terencev. To pomeni, se ponašata predvsem s prostorno kabino, v kateri je na voljo kar nekaj trikov, ki ju naredijo še bolj uporabna. Pri Hondi pravijo, da je jazz vedno bil udoben, funkcionalen in praktičen avtomobil s preprosto funkcionalno obliko kar velja tudi za trenutno, že četrto generacijo po letu 2001.
Prijemi za kakovostno bivanje Eden od elementov, ki voznika v sodobnih avtomobilih velikokrat moti pri razgledu naprej, so stebrički A, ki zaradi svoje zajetnosti lahko v marsikaterem avtomobilu ustvarijo velik mrtvi kot. Hondini oblikovalci so zato stebriček A s trikotnim steklom razdelili na dva dela. Debelejši del, ki je bliže vozniku, so oblikovali tako, da skoraj ne moti njegovega razgleda, saj se s poševno prednjo površino ves čas na videz “umika” njegovemu pogledu.
Izboljšan je tudi Hondin infozabavni vmesnik connect, z vstopnim zaslonom, na katerem so aplikacije obarvane glede na kategorijo, poskrbeli pa so tudi za poličko, na kateri lahko voznik varno nasloni roko. Odzivni čas je dober, uporabna je tudi navigacija, tisti, ki cenijo uporabniški vmesnik pametnega telefona, pa lahko izkoristijo funkcijo zrcaljenja, ki v primeru Apple Carplaya deluje brezžično, v primeru Android Auta pa z žično povezavo. Ljudje pogosto pripomnijo, da je zaslon v hondi jazz majhen, saj imajo tekmeci večje. Razlog za to je v skrbi za varnost. Pri Hondi namreč menijo, da manjši zaslon manj moti voznikovo pozornost, saj ga vozniki ne uporabljajo neprestano, ampak le kot orodje za olajšanje vožnje. Klimatsko napravo se še naprej upravlja z direktnimi fizičnimi gumbi, direktna stikala za večino pomembnih sistemov pa so tudi na dvokrakem volanskem obroču.
Honda jazz ponuja tudi veliko različnih odlagalnih površin, med katerimi sta velik predal v grebenu med sprednjima sedežema ter dvodelni predal pred sovoznikom. Zgornji del je priročen za shranjevanje dokumentov in drugih predmetov, ki jih moramo najti takoj, v spodnjem večjem predalu pa lahko shranimo vse tisto, kar bi nam sicer bilo v napoto v potniški kabini. Zanimivi sta tudi držali za plastenke na armaturni plošči, ki sta nameščeni tik pred zračnike klimatske naprave. To se na prvi pogled zdi nemogoča rešitev, a videz vara. Poleti namreč hladen zrak iz klimatske naprave, ki teče mimo plastenk, hladi pijačo, da se ta prehitro ne segreje. Pozimi pa kava ali čaj zaradi gretja ostaneta dalj časa topla.
Izkoristek prostora Sedeži so s strukturno izboljšavo po zadnji prenovi postali bolj udobni, hkrati pa s pokončnim sedenjem zagotavljajo precej prostornosti. V hondi jazz se namreč lahko udobno peljejo štirje veliki odrasli. To nam je dokazal Hondin sodelavec, ki se je usedel na zadnjo klop in kljub temu, da je visok dobrih 190 centimetrov, ni imel težav s prostorom za glavo in kolena. In to kljub temu, da je bil sedež pred njim nastavljen tako, da bi tudi na njem lahko udobno sedel visok sovoznik. Pri Hondi se pohvalijo, da lahko v kabini izkoristite kar 80 odstotkov višine od tal do strehe. To so dosegli z ureditvijo sedežev “Magic Seats”, ki je postala že kar zaščitni znak majhnih hond. Zadnjo klop lahko, ne le s klasičnim zlaganjem naslonjala, ampak tako, da se do dna avtomobila pogrezne sedalni del klopi, nanj pa se zloži naslonjalo, zložite v raven podaljšek dna prtljažnika. Ta v osnovi meri solidnih 304 litrov povečan pa skoraj prevozniških 1.205 litrov.
Cel članek si preberite tukaj