FCX Clarity

FCX Clarity ima že praktične vozne sposobnosti z dosegom 570 km (Hondini izračuni) in končno hitrost omejeno na 160 km/h. Na Japonskem in v ZDA so to popolnoma novo vozilo na gorivne celice, narejeno na osnovi študijske različice FCX Clarity, začeli v omejenem obsegu tržiti že leta 2008.

Kljub zahtevnim pogojem v zvezi s postavitvijo gorivnih celic ima FCX Clarity privlačno obliko. Njegove značilne poteze so kratek sprednji del, nagnjeno sprednje steklo in nizka strešna linija, ki se strmo prevesi v zadek. Oblikovanje notranjosti je enako futuristično z nizkopodno in udobno prostorno kabino.

Za elegantno limuzinsko obliko z nizko lego in tudi za prostorne notranje dimenzije gre nemara zasluga posebni postavitvi gorivnih celic (V Flow) na karoserijski osnovi v osrednjem delu vozila. Kompakten in zmogljiv sklad celic, domiselno razporejenih v novo zasnovanem sredinskem tunelu, pomeni pomembne izboljšave tako okoljskih kot voznih karakteristik.

V nasprotju s starejšimi skladi gorivnih celic, kjer je bil tok vodika in vode, ki nastajata med pridobivanjem električne energije, vodoraven, je pri novem poskusnem FCX ta tok usmerjen navpično in izkorišča težnost za odvajanje vode, kar je ključnega pomena za dober efektivni izkoristek. Rezultat je stabilna energetska oskrba v širokem območju obratovalnih razmer in za 14 kW večja izhodna moč iz 20 odstotkov manjšega ter 30 % lažjega sistema v primerjavi s skladom gorivnih celic prejšnjega FCX.

Elektromotor in menjalnik sta postavljena soosno, zato je zasnova bolj kompaktna, izhodna moč motorja pa je povečana za 15 kW na zdajšnjih 95 kW. Pogonski sklop je za 180 kg lažji in 40 odstotkov manjši.

Zalogo energije in dodatno pomoč zagotavlja visoko zmogljiva litijeva baterija, ki zbira obnovljeno energijo, nastalo med zaviranjem. Izboljšave glavnih komponent pogonskega sklopa omogočajo vozilu za okoli 30 % daljšo potovalno razdaljo od prejšnjega FCX 2005.

Približno 60 % efektivni energetski izkoristek sistema je okoli trikrat tolikšen kot pri vozilu z bencinskim motorjem, dvakrat večji od hibridnega sistema in 10 % boljši kot pri starem FCX. Tudi zagon v hladnem vremenu je daleč učinkovitejši in je mogoč vse do –30 °C.

Med nadaljnjimi izboljšavami so še menjalnik z elektronsko krmiljenim prestavljanjem in novo zasnovana instrumentna plošča s preglednim prikazom porabe vodikovega goriva. V skladu s svojimi močnimi okoljskimi referencami ima novi FCX sedežne prevleke in obloge vrat narejene iz t. i. Hondine biotkanine, materiala na rastlinski osnovi z izredno trpežnostjo in odpornostjo proti škodljivemu vplivu sončnih žarkov.

Kako se vodik spreminja v gorivo, ki poganja avto?

Gorivo – elektriko – tvori elektromehanični proces, ki združuje vodikove in kisikove molekule.

  1. Vodik (H2) »natočimo« v anodo celice (rezervoarja) za gorivo. S pomočjo katalizatorja vodikovi atomi razpadejo na elektrone in protone.
  2. Elektroni potujejo po okrožju in proizvajajo elektriko.
  3. Protoni preidejo skozi polimerno elektrolitno membrano.
  4. Kisik (O2 – iz zraka) vstopi v katodo celice za gorivo, se veže z elektroni in protoni ter tako tvori vodo.
  5. Stranska produkta te reakcije sta voda (H2O) in toplota.

OSTANIMO V KONTAKTU
PRIJAVITE SE NA NAŠE NOVICE

Please leave this field empty.

© 2017 AC-Mobil d.o.o., vse pravice pridržane. | Pravna obvestila