Zmogljivost, stil, varnost, udobje in prestiž v enem samem paketu. Pustite se zapeljati Hondi ZR-V e:HEV
NAJBOLJ ŠPORTNI SUV
NAJBOLJ ŠPORTNI SUV
Honda je dopolnila svojo SUV ponudbo z izjemno, popolnoma novo Hondo – ZR-V. Združuje odzivnost, stil, napreden paket varnostnih sistemov, odzivnost in športnost. Zasnovana na osnovi Civica ima tudi njegov športni DNK, ki se odraža v dinamični vožnji.
V notranjosti vas zapeljejo kvalitetni in stilsko dovršeni materiali, udobje in prostornost, tako značilna za vse Honde.
Omejena količina vozil v posebni ponudbi s 4.000 € prihranka. Izberite in odpeljite svojo!
ZR-V uporablja kombinacijo dveh električnih motorjev in bencinskega motorja za ustvarjanje izdatne električne energije, ki vas poganja kilometer za kilometrom uživanja v vožnji. Regenerativni zavorni sistem vrača odpadno energijo za polnjenje pogonske baterije. Preprost, a hkrati pameten – ZR-V je vrhunec zanesljive in dinamične elektrifikacije.
Utripajoče srce Honde ZR-V je napreden pogonski sklop e:HEV s svojo zmogljivostjo, varčnostjo in tremi načini avtonomne vožnje:
-Električni pogon zagotavlja tiho, takojšnjo moč;
-Hibridni pogon vam zagotavlja športno odzivnost in potencial za dolge dosege;
-Motorni pogon se vključi med vztrajnim križarjenjem pri višjih hitrostih.
POLNA MOČ, POPOLN NADZOR.
POLNA MOČ, POPOLN NADZOR.
ZR-V je zasnovan s športno navdihnjenim podvozjem, ki se odlikuje z agilno vodljivostjo in stabilno vožnjo. Skupek dinamične vzdržljivosti in naprednega pogonskega sklopa e:HEV se odraža v nagrajujoči in energični vožnjo. Če vas zanimajo številke, menimo, da bosta največji navor 315 Nm in največja moč 184 KM navdušila in pomeni, da dobite vso zmogljivost, ki jo potrebujete, kadarkoli jo potrebujete.
K užitku v vožnji še dodatno prispevajo trije načini vožnje, med katerimi lahko izbirate. Način Normal vam zagotavlja vsestransko visoko zmogljivost. Če vas prevzame športno razpoloženje, lahko povečate dinamiko z načinom Sport ali povečate učinkovitost z načinom Econ. Na voljo je tudi način Snow, ki spremeni nastavitev ZR-V in zagotavlja optimalno vožnjo v zimskih razmerah.
OPLEMENITENA VOZNIŠKA IZKUŠNJA
OPLEMENITENA VOZNIŠKA IZKUŠNJA
ZR-V zagotavlja popolno izkušnjo vožnje zahvaljujoč svoji ergonomski obliki. Funkcije, kot so prednji sedeži, ki stabilizirajo telo, intuitivne kontrole vožnje in jasen pogled na cesto, so primeri tega, kar mislimo s tem. Preprosto povedano, vse je namenjeno temu, da se počutite kot eno z avtomobilom.
Seveda sta voznikovo udobje in kakovost najpomembnejša elementa v vozilu tega razreda. Način, kako stvari izgledajo, zvenijo, se počutijo in delujejo, naj bi vas pomirjal in navduševal. Posebna pozornost je bila namenjena konstrukciji avtomobila, ki celovito absorbira vse tresljaje. To seveda prispeva k vašemu dobremu počutju in vam omogoča, da se osredotočite na vožnjo. Biti znotraj ZR-V je res čudovito.
UDOBJE ZA VSAKOGAR
UDOBJE ZA VSAKOGAR
Vrhunski materiali vas obdajajo v ZR-V. Armaturna plošča je oblikovana za čim manjši vpliv na zbranost voznika in je oblikovana tekoče in kohezivno. Pozornost je posvečena manjšim poudarkom v notranjosti, kot so številni priključki za polnjenje in namenski prostori za shranjevanje po vsej kabini, ki naredijo ZR-V prijetno doživetje za vse.
PROSTOR ZA VSAK ŽIVLJENJSKI SLOG
PROSTOR ZA VSAK ŽIVLJENJSKI SLOG
Ko živite polno življenje, potrebujete prostor. ZR-V smo torej zasnovali tako, da nudi prilagodljivost in praktičnost, ki ju zahteva vaš življenjski slog. Njegov ogromen prtljažnik s svojo velikodušno prostornino 1.322 litrov* lahko sprejme skoraj vse. Poleg tega je lahko dostopen zahvaljujoč prostoročnim električnim prtljažnim vratom in poklopljivimi zadnjimi sedeži, zaradi česar je natovarjanje preprosto. Na splošno je ZR-V popoln sopotnik.
ŠPORTNA ELEGANCA
ŠPORTNA ELEGANCA
Povsem novi ZR-V je bil oblikovan, da pritegne čute z drzno in atletsko obliko, ki jo izklesane obline uresničijo. Izgled trdnosti in stabilnosti z visoko kakovostjo dajeta močan videz na cesti, široki blatniki pa dodatno poudarjajo športno držo. Aerodinamični zadnji spojler in dvojni zaključek izpušne cevi dodajo pridih kinetičnega sloga, medtem ko tekočo in eleganteno obliko zaključuje izbira petih vznemirljivih barv laka s kovinskimi in bisernimi leski.
POZORNOST DO PODROBNOSTI
POZORNOST DO PODROBNOSTI
Funkcionalnost in namen sta osnova za športni slog ZR-V z edinstvenim dizajnom 18-palčnih platišč iz lahke zlitine, specifičnih za vsako opremo posebej s katerimi ustvarjajo izstopajočo identiteto. Podrobnosti so pomembne, obsežna uporaba LED-diod je omogočila oblikovanje sprednjih in zadnjih luči v sodobne oblike, ki poudarjajo osebnost avtomobila.
Z uporabo lahkega aluminijastega pokrova motorja sta zmogljivost in učinkovitost ZR-V še izboljšani, medtem ko njegovo nizko težišče prispeva k zagotovljeni vodljivosti in vožnji. Za ustvarjanje lastnega videza so dodatki za oblikovanje na voljo v paketih ali kot posamezni izdelki, zaradi česar je vaš ZR-V lahko tako edinstven kot vi.
SVET NA KONICI PRSTA
SVET NA KONICI PRSTA
Obveščen voznik je boljši voznik. Zato smo na voznikov digitalni zaslon informacije podali v jasni in logični obliki. Na nivoju opreme Advance je vgrajen tudi head-up prikazovalnik, ki bistvene podatke sporoča še hitreje. Še več dokazov Hondine zavezanosti izboljšanju vozniške izkušnje.
Najnovejša generacija informacijsko-razvedrilnega sistema Honda CONNECT z integracijo pametnega telefona prek Apple CarPlay in Android Auto je del standardne opreme vseh modelov in dostopen prek sredinsko nameščenega 9-palčnega zaslona na dotik. Poleg tega sistem vključuje
satelitsko navigacijo in digitalni radio DAB, kar vam prinaša nov svet zvočnih vsebin. Na voljo je tudi vrhunski avdio sistem Honda*. To je raj za avdiofile z dvanajstimi zvočniki BOSE®, ki so optimalno nameščeni za popoln prostorski zvok.
VAŠ ZR-V
VAŠ ZR-V
Izberite svojo opremo in izgled novega ZR-V, ki je na voljo v treh stopnjah opreme, ki se medsebojno dopolnjujejo. V vsakem primeru, ne boste prikrajšani.
ELEGANCE
ELEGANCE
Elegance je v celoti opremljen z vrsto naprednih funkcij za izboljšanje vaše vozne izkušnje:
• Honda SENSING varnostini sistemi
• 18-palčna aluminijasta platišča v barvi siva Gun Metal
• Prednji odbijač in maska Urban
• Oblazinjenje v tkanini
• Honda CONNECT 9-palčni zaslon na dotik z navigacijsko napravo in AM/FM/DAB radiem
• Avdiosistem z 8 zvočniki
• Preslikava pametnih telefonov preko Apple CarPlay® in Android Auto™
• 7-palčni voznikov multi-informacijski zaslon
• Ogrevani prednji sedeži
• Prilagodljiv aktivni tempomat s sledenjem pri nizki hitrosti
• Parkirni senzorji spredaj in zadaj
• Vzvratna kamera z več pogledi
• Sistem za spust po klancu
• LED žarometi s podporo za dolge luči
Poleg številnih funkcij, ki so na voljo pri opremi Elegance, nivo Sport vključuje:
• 18-palčna platišča v črni barvi
• Prednja maska in odbijač Sport
• Zunanja ogledala in obroba stekel v sijajni črni barvi
• Zaključka izpušnih cevi na zadnjem odbijaču
• Oblazinjenje v kombinaciji usnja in tkanine
• Električno nastavljiv voznikov in sovoznikov sedež
• Ambientalna osvetlitev
• Aluminijaste pedalke
• Dodatno temnjena zadnja stekla
• 2x USB priključek za polnjenje naprav zadaj
• Brezžično polnjenje pametnega telefona
• Prostoročna električno pomična prtljažna vrata s funkcijo ‘Walk Away’
Dodatno na nivoja oprem Elegance in Sport, nivo Advance vključuje:
• 18-palčna platišča z diamantnim rezom v črno/ srebrni kombinaciji
• Prednji odbijač in maska Urban
• Oblazinjenje v črnem usnju
• Ogrevani zadnji sedeži
• ogrevan volanski obroč
• Električno nastavljiv voznikov sedež s spominom
• Head-up prikazovalnik
• Premium ozvočenje BOSE® z 12 zvočniki
• Panoramska steklena streha z električnim odpiranjem in senčnikom
• Adaptivni prednji LED žarometi z osvetlivijo ovinkov
ZR-V se ponaša z edinstveno pojavnostjo na cesti z gladkimi atletskimi linijami, izjemnim udobjem in napredno tehnologijo, ki vas ne le varuje, temveč vas tudi povezuje s stvarmi, ki jih imate radi. Avto s pogledom v prihodnost a užitkom v vožnji že danes.
HONDA SENSING
HONDA SENSING
Honda SENSING je inteligenten nabor naprednih varnostnih funkcij,
ki vam bodo pomagale med vožnjo.
Zavorni sistem za ublažitev naleta
Če obstaja možnost trčenja z vozilom ali pešcem, vas bo ta funkcija opozorila na nevarnost in zmanjšala vašo hitrost, da zmanjšate resnost morebitnega trka.
Opozorilo za nenamerno menjavo voznega pasu
Če se avto premakne iz voznega pasu brez, da bi aktivirali indikator, vas bo ZR-V opozoril vizualno in zvočno z namenom, da preusmeri vašo pozornost na popravljanje pozicije na voznem pasu.
Nadzor pred zapustitvijo vozišča
Kamera, nameščena na vetrobranskem steklu, zazna če vozilo zavija s ceste, in uporablja popravke krmiljenja, da vaše vozilo ostane na voznem pasu. V določenih pogojih lahko uporabi tudi zavorno silo.
Sistem sledenja voznega pasu
Funkcija, ki pomaga ohranjati vozilo na sredini voznega pasu in zagotavlja manj stresno vozno izkušnjo z zmanjšanjem potrebe po popravljalnih gibih volana in naporom pri vožnji na avtocesti.
Prilagodljivi tempomat s sledenjem pri nizki hitrosti
Ta funkcija ohranja nastavljeno potovalno hitrost in razdaljo glede na vozilo pred vami. Če se zaznano vozilo ustavi, bo funkcija upočasnila in ustavila vaše vozilo, ne da bi morali držati nogo na zavori. Ko se spredaj vozeči avto spet začne premikati, preprosto pritisnite na plin, da
sistem nadaljuje z delovanjem.
Avto: Gregor Prebil; Foto: Saša Despot/Gregor Prebil
ZR-V je povsem nov Hondin model, ki se po velikosti umešča nad HR-V in pod CR-V, ki velja za tipičen Hondin družinski SUV. Za nameček je ZR-V oblikovan zelo športno, temu prilagojena je tudi vožnja. Vprašali smo se, ali je kompakten mestni športni terenec lahko uporaben družinski avtomobil? V okviru podaljšanega druženja smo vanj strpali vso prtljago za v kamp, na zadnje sedeže varno v otroška sedeža umestili dva otroka in se odpeljali na pot.
Razkrivamo ozadje pogona, ki je prvi korak v elektromobilnost
Avtor: Matija Janežič; foto: Anže Petkovšek
Klasičnim, predvsem dizelskim motorjem z notranjim zgorevanjem grozi izumrtje, zato proizvajalci iščejo okolju bolj naklonjene alternative, kakšni so električni pogoni in hibridni pogoni kot vmesna stopnja.
Enega bolj “električnih”hibridov so razvili pri Hondi. Ima ga tudi novi srednji športni terenec honda ZR-V. Žan Žagar iz tehnične službe pri Hondinem slovenskem uvozniku, podjetju AC-Mobil d.o.o., nam je pojasnil posebnost Hondinega hibridnega pogona, ki ga imenujejo e:HEV.
Honda je hibridni pogon imela že v prejšnji generaciji svojih modelov. Žagar pravi, da je novi hibridni pogonski sklop v primerjavi s svojim predhodnikom optimiziran ter omogoča boljše pospeške ob še bolj ugodni porabi goriva.
Prilagajanje vozniku
Dodaja, da več kot ima režimov delovanja hibridni pogonski sklop, bolj se lahko prilagaja voznikovemu načinu vožnje. Če bi rad voznik vozil predvsem gospodarno, avtomobil v hibridnem načinu večino časa dela s pomočjo elektromotorja, ker je s tem najbolj varčen. Na avtocesti pri velikihhitrostih pa denimo deluje predvsem bencinski motor, ki je tedaj najbolj učinkovit. Če pa voznik tudi pri nižjih hitrostih nenadoma potrebuje večjo moč, se pogonski sklop tudi ne obotavlja, ampak po potrebi hkrati uporablja bencinski motor in elektromotor. Pogonski sklop se torej sproti prilagaja vozniku.
Če pa se voznik odloči za športno vožnjo, preprosto izbere športni program vožnje, v katerem se bencinski motor nikoli ne izključi, saj sistem predvideva, da lahko v vsakem trenutku pride do zahteve po več moči na prednjih pogonskih kolesih. V Econ načinu pa po drugi strani avtomobil večinoma poganja pogonski elektromotor, ki elektriko s posredovanjem baterije pridobiva iz generatorja elektrike, ki ga po potrebi, ko v bateriji ni dovolj elektrike, poganja bencinski motor. Tudi v ekološkem načinu pa po potrebi, če je treba nenadoma pospešiti, elektromotorju lahko na pomoč pride bencinski motor. Vendar se to zgodi zelo redko.
Simulacija prestav
Žagar poudari, da je pomemben del Hondinega hibridnega pogona tudi tako imenovani “linear shift control”. Gre za povsem softversko rešitev, ki v primeru bolj zahtevnega pospeševanja elektronsko upravlja motorne vrtljaje, da ti med vožnjo z zvokom dajejo vtis, kot da bi vozili avtomobil s klasičnim samodejnim ali dvosklopčnim menjalnikom. Čeprav za delovanje pogona niso potrebne, so se pri Hondi takšne “virtualne prestave” odločili urediti zato, ker s tem ljudem, ki so vajeni “klasičnega zvoka motorja”, olajšajo prehod na hibridni pogonski sklop, kjer se bencinski motor sicer vrti v skladu s potrebami po proizvodnji elektrike ali pogonom.
Takšna menjalniška prestavna razmerja so res samo virtualna, saj pogon e:HEV nima menjalnika v pravem pomenu besede. Hondin hibridni pogonski sklop je namreč sestavljen iz bencinskega motorja, generatorskega elektromotorja in trakcijskega oziroma pogonskega elektromotorja, ki so med seboj povezani s sklopkami. Bencinski motor lahko denimo povezan z generatorskim elektromotorjem polni baterijo ali pa se neposredno poveže s pogonskimi kolesi. Tudi za zagon bencinskega motorja se preko sklopk uporablja generatorski elektromotor.
Večina voženj hibridne honde ZR-V pa poteka tako, da bencinski motor poganja generator, ki polni baterijo, iz baterije pa se z elektriko napaja pogonski elektromotor, ki športnemu terencu pravzaprav zagotavlja električni pogon.
Pomembno pa je tudi regenerativno zaviranje, ki ga tudi opravlja pogonski elektromotor, ki med zaviranjem avtomobila tudi lahko opravlja vlogo generatorja elektrike. Večina elektromotorjev namreč lahko, če vrtimo njihov rotor, proizvaja električno energijo.
Različni hibridi v enem
Hibridna honda ZR-V lahko zato denimo med dolgim spustom povsem napolni baterijo. V tem primeru se denimo tudi vklopi bencinski motor, saj mora sistem elektromotor odklopiti, da ne bi bilo proizvodnje odvečne električne energije, ki je baterija ne bi mogla shraniti, zato bi lahko poškodovala komponente sistema. Vendar pa bencinski motor deluje zgolj kot pomoč pri zaviranju avtomobila, da zagotavlja “motorno zavoro”.
Hondi je s takšno ureditvijo pogonskega sklopa uspelo zagotoviti, da hibridni pogonski sklop lahko po potrebi deluje v režimu zaporednega (serijskega) ali vzporednega (paralelnega) hibrida. Avtomobilski proizvajalci namreč v glavnem uporabljajo tri tipe hibridnih pogonov (teh je sicer še več). Prvi je zaporedni hibrid, pri katerem bencinski motor proizvaja elektriko, elektromotor pa poganja vozilo. Drugi tip je vzporedni hibrid, pri katerem vozilo primarno poganja bencinski motor, elektromotor pa mu po potrebi pomaga. Tretji tip pa je zaporedno-vzporedni hibrid, pri katerem bencinski motor in elektromotor sodelujeta pri pogonu vozila.
Hondin sklop e:HEV je kombinacija teh pogonov. Pri nizkih in srednjih hitrostih, ko ima elektromotor prednosti pred bencinskim motorjem, deluje kot zaporedni hibrid, za pogon pa pretežno skrbi elektromotor. Med križarjenjem pri visokih hitrostih , ko ima bencinski motor prednosti predelektromotorjem, pa e:HEV deluje kot vzporedni hibrid, vozilo pa pretežno poganja bencinski motor, ki je neposredno spojen s pogonskimi kolesi.
Razlike v vzdrževanju?
Zanimalo nas je tudi, če hibridni avtomobil v primerjavi s klasičnim bencinskim zahteva več vzdrževanja. Žagar pravi, da morajo serviserji med rednim pregledom dodatno z originalnim Hondinim testerjem opraviti še pregled električnega sklopa. To je popolnoma avtomatizirani test, ki se opravi enkrat na leto in pokaže, če visokonapetostne komponente delujejo v redu ali so morebiti težave s polnjenjem baterije ali z delovanjem inverterja, ki je ključni element za pravilno razporejanje moči med deli pogonskega sklopa. Med servisom med drugom tudi očistijo sistem zračnega hlajenja baterije.
Sicer pa gre za običajno servisiranje motorja z notranjim zgorevanjem, torej predvsem za kontrolo in menjavo motornega olja in hladilne tekočine. Stroški so tako rekoč skoraj enaki kot pri avtomobilih z bencinskimi motorji. Honda ZR-V nima fiksnega servisnega intervala na slovenskem trgu, ampak ima servisni opomnik, ki voznika spomni na redni servis vozila gleda na način vožnje (pospeški kolone mestna vožnja…). Voznika sistem tudi občasno opozori, naj preveri nivo olja, kar je sicer dobro storiti vsake toliko časa, predvsem pa denimo pred vožnjo na dopust ali ob rednem čiščenju avtomobila.
Žagar zaključi, da je hibridna honda ZR-V e:HEV dobra kompromisna rešitev za nekoga, ki bi se rad podal v svet elektromobilnosti, pa si še ne upa kupiti pravega električnega avtomobila, saj ni prepričan, da bi lahko shajal z njegovimi pomanjkljivostmi.
Hondin hibridni pogonski sklop namreč ponuja veliko tega, kar odlikuje električne avtomobile, vendar le tedaj, ko voznik to hoče. Poleg tega mu ni treba polniti baterij, stroški servisov pa so podobni, zato je uporaba bolj ali manj takšna kot uporaba bencinskega avtomobila s samodejnim menjalnikom.
Honda ZR-V je eden najbolj svežih avtov v Sloveniji in tudi povsem nov model za japonsko znamko. S tem hibridnim modelom je Honda vstopila v razred kompaktnih križancev, ki so pri kupcih v zadnjih letih tako priljubljeni zaradi boljše in enostavnejše uporabe v primerjavi s (kombi)limuzinami na eni ali suvi na drugi strani.
Ena od najbolj pogostih in zelo pomembnih lastnosti, ki jo kupci iščejo pri naslednjem avtu, je varnost, še posebej, ko govorimo o za družine primernem prevoznem sredstvu. Varnost se sicer pri sodobnih avtih zelo prepleta tudi z udobjem, kajti elektronika ne samo preprečuje trke, temveč tudi delno prevzema upravljanje z avtom in s tem olajša vožnjo skozi mučne scenarije zastojev, pri dolgih avtocestnih razdaljah, parkiranju in podobno. Po drugi strani je enako pomembno, da so vsa ta pomagala enostavna za uporabo, tudi za starejše in tehnologije manj vešče uporabnike.
Proizvajalci avtov so glede asistenčnih sistemov vedno ubirali različne taktike. Nekateri zagovarjajo zakonsko minimalno vgradnjo z izgovorom, da njihovi lastniki česa več niti ne potrebujejo in želijo. Drugi so veliko naprednejših sistemov uvrščali med različne doplačljive tehnične pakete, ki lahko konkretno podražijo vozilo in so se zato kupci zanje odločali s cmokom v grlu.
Honda je vedno spadala v tretjo kategorijo proizvajalcev, ki so si prizadevali asistenčne sisteme ‘demokratizirati’ in jih veliko večino ponuditi že serijsko. Nič drugače ni pri najnovejšem modelu ZR-V. Paket asistenčnih sistemov Honda Sensing je vgrajen že pri vstopni opremi Elegance in bistveno presega najnovejše zahteve EU glede minimalnih standardov.
Kaj v praksi zna Honda Sensing
Preverili smo, na katere digitalne varuhe se lahko zaneseta voznik oziroma voznica v hondi ZR-V.
Najprej je seveda tu sistem opozorila na nevarnost trka, ki opozarja na prehitro približevanje drugim udeležencem v prometu, vključno s pešci, kolesarji in motoristi. Sistem v primeru prepozne reakcije začne s samodejnim zaviranjem in s tem prepreči trk, ali pa vsaj bistveno zmanjša njegove posledice. Med testiranjem je v nadzorovanih okoliščinah sistem pravilno in pravočasno opozoril na nevarnost z jasnim barvnim opozorilom med merilniki in zvočnim opozorilom. Pri tem ni prihajalo do lažnih alarmov, dobro se je obnesel tudi v dežju.
Drug zelo koristen pomočnik za varnejšo vožnjo je nadzor nad mrtvimi koti, ki je kar redkost v vstopni serijski opremi vozil, niti ga ne zahtevajo najnovejši minimalni standardi. ZR-V pa ga ima ne glede na stopnjo opreme in izkaže se prav dobro. Sistem prek senzorjev nadzira dogajanje ob bokih vozila in za vozilom. Med vožnjo po avtocesti, po mestu pri zavijanju na križiščih in drugod je sistem pravočasno opozarjal na druge udeležence s pomočjo rumene opozorilne lučke v zunanjih ogledalih.
V primeru, da je drug udeleženec nevarno blizu, avto z dodatnim opozorilom in popravki volana preprečuje izpolnjevanje zavarovalnih obrazcev. Morda kot manjšo hibo tega sistema sem pogrešil možnost, da bi deloval pri parkiranem avtu in med izstopanjem opozarjal na nevarnost trkov, na primer s kolesarji ali e-skiroji.
Nadzor nad zapustitvijo vozišča nova zakonodaja predpisuje kot obveznega. Pri Hondi so šli dlje od minimalnih zahtev, saj asistent ob pomoči vetrobranske kamere deluje dvostopenjsko, lahko pa delovanje prilagodimo lastnim željam. V osnovni stopnji bo asistent z zvočnim in slikovnim opozorilom samo opozarjal, če bo avto zapeljal prek sredinske ločilne ali stranske črte.
Ob vklopu aktivnega načina asistenta za držanje smeri pa je testni ZR-V z navorom na volanu skrbel, da je avto ostajal znotraj črt, ne da bi moral kot voznik posebej posredovati. V dobro štejem, da asistent ni impulziven kot pri kakšnem konkurentu, temveč dokaj nežno popravlja smer.
V paket Honda Sensing oziroma med serijska pomagala spada prilagodljivi tempomat. Ima vključeno asistenco za zastoje, tako da je ZR-V v ljubljanski jutranji in popoldanski konici samodejno sledil toku pred seboj, zaviral, ustavljal in znova pospeševal.
Aktivni tempomat pa še nadgradi sistem za sledenje voznega pasu. Z vklopom te funkcije avto na polno izkoristi zmogljivost polsamodejne vožnje stopnje 2, saj je treba po nastavitvi ciljne hitrosti le še nežno držati volan. Z njim avto skozi blage zavoje, na primer na avtocesti, upravlja sam, kar se je predvsem na daljši vožnji na razne konce po Sloveniji izkazalo kot zelo udobna funkcija, ki zmanjšuje utrujenost.
Eden novejših pomočnikov je inteligentni sistem za nadzor hitrosti, ki ga zapoveduje nova zakonodaja in je tako obvezen v vseh novih avtih. V ZR-V deluje podobno kot pri drugih avtih v sodelovanju z asistentom za prepoznavo znakov. Ko kamera zazna prometni znak z novo, nižjo hitrostno oznako, avto s slikovnim in zvočnim opozorilom voznika spodbudi, naj zmanjša hitrost. Gre za enega od tistih modernih sistemov, ki se ga bodo vozniki verjetno težje navadili, tudi zaradi dejstva, da je postavljanje prometnih znakov za hitrost tako v Sloveniji kot v tujini mestoma neusklajeno oziroma vprašjivo.
Obvezni del vseh novih avtov je po novem tudi asistent za nadzor pozornosti voznika. Sistem prek senzorjev zaznava, če voznik izgublja koncentracijo. Pri tem spremlja, kako upravlja volan. V primeru, da sistem zazna nekonsistennto upravljanje in reakcije, opozori voznika, naj si vzame čas za premor.
Zelo dovršen pri ZR-V pa je asistent za vzvratno vožnjo, pri katerem sodelujejo parkirni senzorji in vzvratna kamera s sliko visoke ločljivosti. Dopolnjujejo jo usmerjevalne črte, mogoče je tudi prilagoditi sliko kamere na bližnji pogled, zato je v veliko pomoč pri ozkih vzvratnih manevrih.
Avto ima seveda tudi asistenta za preprečevanje trka pri vzvratni vožnji, ki opozori na bližajoči prečni promet. In tudi prednji senzorji so pri hondi ZR-V vedno vgrajeni že serijsko.
ZR-V zelo dobro naslovi tudi enostavnost uporabe
Honda ZR-V brez težav opravi ‘tehnični’ pregled glede sodobnih asistenčnih sistemov, saj ne da močno prekaša minimalne standarde, temveč dokazuje, da so kompromisi nepotrebni. Med drugim ima ne ravno tipično za križanca tudi sistema za nadzorovan spust in za nadzor prikolice.
Dobra plat pri ZR-V je tudi, da je mogoče delovanje asistenčnih sistemov v menijih sredinskega zaslona prilagajati glede stopnje občutljivosti.
Velja pa gotovo na koncu omeniti celosten pogled Hondinih inženirjev na aktivno in pasivno varnost. Tega avto jasno izkazuje na primer z zelo dobro preglednostjo naprej po zaslugi ozkih A stebričkov ali pa z ohranjanjem kakovostnih fizičnih stikal in vrtljivih gumbov za lahkotno upravljanje s ključnimi funkcijami. Zaradi tega je med vožnjo upravljanje s klimatizacijo in tudi multimedijskim sistemom zelo poenostavljeno.
Spomin na nekdanjo Hondo je še dovolj svež, da je pogled na današnjo prodajno paleto te japonske
znamke kar malce presenetljiv. Nekoč smo govorili o športno nizkih modelih z »navitimi« atmosferskimi bencinarji, celo roadsterja so imeli, in še eden prvih kompaktnih športnih terencev je bil prav njihov CR-V. Danes je zgodba na prvi pogled precej bolj zadržana, za marsikoga kar malce neopazna, kdor ji da priložnost, pri hondah nove dobe najde nekaj zelo pomembnega- zen!
Samo poglejte njihovega športnega terenca ZR-V, ki po velikosti spada med CR-V in HR-V. Prijetno oblikovana zunanjost vsekakor ni izstopajoča, ampak je bolj tiste vrste, ki ti
počasi zleze pod kožo in ti postane všeč. Se pa za njim na cesti pogledi redkeje obračajo. Avtomobil je sicer približno enakih mer kot civic, le višino je za približno 20 centimetrov zajetnejši. S civicom ima sicer veliko več skupnega kot le zunanje gabarite, njim si namreč deli več ali manj celotno tehnično osnovo, vključno hibridnim pogonskim sklopom.
Kombinacija dvolitrskega bencinskega motorja in elektromotorja oznako c:hev deluje tako, da kolesi večino časa poganja elektromotor. Bencinski stroj pa neposredno poganja sprednji kolesi le pri večjih obremenitvah. Preostanek časa je ali izklopljen ali pa funkciji proizvajalca električne energije. Elektromotor zmore 135 kW (184 KM) moči in kar 315 Nm navora, kar je tudi deklarirana moč celotnega pogonskega sklopa. Za speljevanje vselej skrbi elektromotor, zato je
odziv zelo hiter, pa tudi pospeševanje je zvezno, kar malce zavajajoče daje občutek boljših pospeškov kot uradno izmerjenih sekund od do 100 km/h. Vozno izkušnjo bi lahko
opisali kot uglajena dinamika, saj se med ovinki lepo pokaže znanje Hondinih inženirjev, obenem pa nikoli ni čutiti pretiranega vznemirjenja. ZR-V se vselej pelje suvereno in vseskozi daje občutek, da zmore in želi več, kot dovoli varčen hibriden pogonski sklop. Občutek rezerve vsekakor prija in vozniku daje toliko več zaupanja avtomobil.
Nekaj okusa po civicu daje razmeroma nizek položaj sedežev, prav tako kakovostno izdelana notranjost. Ta je spet kombinacija prijetnih materialov in tipično japonskega pristopa
oblikovanju. Seveda prevladuje črna barva in lahko rečemo, da so na armaturni plošči opravili odlično delo. Instrumentna plošča je digitalna in zato prilagodljiva ter lepo pregledna, osrednji zaslon pa premerom 25,0 centimetra priročno odmerjen in na zadovoljstvo marsikoga opremljen
nekaj fizičnimi gumbi. Najbolj priročen med njimije prav gotovo vrtljiv gumb za prilagajanje glasnosti! Vseeno se tudi tokrat Japonci niso mogli upreti (nepotrebnemu) kompliciranju, saj so odvečno oblikovalsko telovadbo izvajali na sredinskem grebenu. Sicer hvalimo prostor za brezžično polnjenje telefona in poličko spodnjem »nadstropju«, neskončna vrsta gumbov po sredini pa je vse prej kot priročna. Se posebej neintuitiven je sklop za upravljanje menjalnikom, kjer je tipko treba pritisniti vrha, medtem ko je za vzvratno treba potegniti nazaj. To je gib, ki pri večini drugih avtomobilov menjalnik spravi položaj D. Seveda se tega lastnik vozila kaj hitro privadi. Kar se prostornosti tiče, je ZR-V udoben družinski avtomobil, katerem se udobno pelje tudi na zadnji klopi, medtem ko prtljažni prostor 390 litri ni ravno največji. Splošni vtis med testiranjem tega avtomobila je bil izjemno pozitiven, pri čemer bi težko izpostavili enega ali dva vrhun a, pač pa gre za odlično usklajenost celote, od pogonskega sklopa do udobne in funkcionalne notranjosti. To je avtomobil, ki nasprotju nekdanjimi modeli te znamke ponudi veliko več, kot kaže na prvi pogled. Le priložnost mu je treba dati!
Gašper Stamač, foto: Jernej Prelac
Elektrika, bencin in vse vmes
V iskanju prehoda na bolj trajnostni način mobilnosti prihaja do trka dveh svetov – klasičnega bencinskega in električnega. Lahko pa gresta zelo dobro z roko v roki.
Artur Švarc, Honda
Začelo se je pred četrt stoletja s hibridi, prepletlo s čistimi električni pogoni in zdaj gre naprej z najboljšim iz obeh svetov. Termični motor z notranjim zgorevanjem ima svoje slabosti, predvsem zelo nizek izkoristek v primerjavi s pretvorjeno kemično energijo in ozko območje največjega navora in s tem najmanjše porabe. Na drugi strani električni motor ponuja zvezni navor in visoko stopnjo izkoristka pri uporabi električnega toka za mehansko delo. Kar nekaj proizvajalcev je ob zdaj že klasičnih hibridih našlo formulo, kjer pogonska enota, sestavljena iz obeh filozofij, deluje optimalno, odvisno od voznega režima, okolja in voznikovih potreb. Enkrat bencinski del, drugič električni, ali pa oba. Pri Hondi so to rešitev poimenovali e:HEV.
Honda ZR-V je avto, ki ga voznik enostavno vozi in (se) vozi enostavno.
ZR-V kot srednji SUV v Hondini paleti smo že testirali, smo se pa zdaj ob posebni priložnosti poglobili v pogon, uporabniško izkušnjo in vse skupaj začinili še z zanimivim pogovorom. Začenjamo s prvim.
Honda ZR-V je dvoživka, pravzaprav kar troživka. Pogonski sklop je sestavljen iz baterije s kapaciteto 1,05 kWh, nameščene zadaj, ki napaja elektromotor v določenih voznih režimih. Polni se med zaviranjem in neposredno jo polni tudi bencinski motor. Ta je 2-litrski štirivaljnik s 105 kW (143 KM) in 186 Nm navora. Tu za radovedne, ki niso tehnično podkovani, pride prvo pojasnilo. Ta motor poganja kolesa, ali pa jih tudi ne, kot rečeno, odvisno od voznega režima in kar je pri določenih pogojih bolj optimalno. Kaj pa žene, če ne žene neposredno koles? Hja, vrti generator, ki ustvarja električno energijo, ta pa potem ali polni baterijo ali pa napaja elektromotor, ki vrti sprednji kolesni par. Ta zmore 135 kW in 315 Nm navora. V kompaktni konstrukciji je potem še sklopka, ki 2-litrski bencinar priklopi neposredno na kolesa.
V EV načinu baterija napaja elektromotor, ta pa vrti sprednja kolesa.
Na neki točki bencinski motor poganja generator (zeleno), ki napaja elektromotor in tudi polni baterijo.
V določenih pogojih pri višjih hitrostih z malo pospeševanja 2-litrski štirivaljnik poganja kolesa neposredno.
Kam potuje delo bencinskega motorja, ali neposredno na kolesa ali posredno čez generator in elektriko in elektromotor, je kot rečeno odvisno, kako je sistem, ki so ga Hondini inženirji poimenovali Inteligent Multi Mode Drive, programiran. Pri speljevanju in krajši mestni vožnji kolesa vrti elektromotor, ki se napaja iz baterije v načinu EV.
Ko je baterija prazna ali ob odločnejši vožnji, se pogon preklopi v hibridni način, kjer bencinski motor služi kot generator, za močnejša pospeševanja pa nekaj elektrike pridoda tudi baterija. Elektronika nadzoruje stopalko in poskrbi, da je pospeševanje kar se da zvezno, brez pretiranih sil na potnike in nenadnim vrtenjem motorja v višje vrtljaje.
Kompaktna enota generator / E-motor, ki v hibridnem načinu delo bencinskega motorja pretvarja v električno delo in poganja kolesa. Bencinski motor koles ne poganja neposredno.
Pri višjih hitrostih, ki zahtevajo manj pospeševanja, pač pa t. i. križarjenje, sklopka poskrbi, da bencinski motor žene sprednji kolesni par mehansko neposredno, električni del z generatorjem in pogonskim elektromotorjem pa je izklopljen. V teh pogojih je neposredno delo bencinskega motorja bolj učinkovito kot bi bili visoki vrtljaji elektromotorja. Domiselno in preračunano.
Spet, voznik pri Hondi ZR-V ne rabi skrbeti, v katerem načinu deluje pogon, saj je preklapljanje med enim in drugim načinom povsem »brezšivno« in gladko, torej skorajda neopazno. Seveda pa lahko, če tako želi, voznik tudi izbere vozne režime – od povsem električnega (odvisno od polnosti baterije) do hibridnega in športnega, kjer oba motorja delujeta z najvišjo skupno močjo. Tu je tudi poseben program za sneg, ki z zadrževanjem v nižjih vrtljajih preprečuje preveč navora na razmočeni in spolzki podlagi.
Prikazovalnik ves čas kaže, kako deluje pogon, ob zelo dinamični vožnji pa porabe praktično ne boste pognali čez 7 litrov in pol.
Kako se obnese v praksi? S Hondo ZR-V smo prepotovali kombinacijo avtoceste, lokalne ceste proti severu države in del kilometrov ulične vožnje. Po 250 prevoženih kilometrih je povprečna poraba znašala 5,8 litra bencina. Avtocesta, kjer bencinski del pogona žene kolesa neposredno, gre nekoliko višje, z umirjeno vožnjo po lokalnih cestah, kjer speljevanja opravi elektrika, pa se lahko spusti v nizkih pet. Tovarna v tehničnih podatkih WLTP cikel porabe meri pri 5,7 litrih, ki so v praksi dejansko dosegljivi. S 57-litrsko posodo za gorivo se lahko z umirjeno nogo (in glavo) doseg približa tisoč kilometrom z enim polnjenjem. Brez pregovorno neljubega nemira za doseg, značilnega za mnoge zgolj električne avtomobile.
Štirje gumbi, od katerih boste zares uporabljali samo dva, za naprej in nazaj. Enostavneje skoraj ne gre.
Ker Honda ZR-V nima prestavne ročice, je izbira vožnje poenostavljena z gumbom D za vožnjo naprej, gumbom pred njim, ki ga potegnemo nazaj za vzvratno vožnjo, gumbom P za ustavljanje in N za sprostitev koles. Hondina filozofija za ZR-V je jasna, avto, ki ne jemlje pozornosti s pretirano digitalizacijo ali razkazuje mišice. Je avto, ki ga voznik enostavno vozi in (se) vozi enostavno.
ZR-V JE CIVIC V PREOBLEKI ŠPORTNEGA TERENCA
Honda ZR-V je civic SUV. To pomeni, da je to SUV, pri katerem so dinamične vozne lastnosti na prvem mestu. Te so podkrepljene s hibridnim pogonskim sklopom, ki zagotavlja majhno porabo bencina celo pri dinamični vožnji, pa tudi izredno učinkovitost.
Honda civic je zagotovo eden najbolj vozniških avtomobilov. Čeprav gre za ljudski avtomobil, ki je cenovno dosegljiv in vsestranski, pa se s svojimi voznimi lastnostmi zlahka kosa tudi z bistveno dražjimi avtomobili.
Tisto, kar nam civic ponuja, je uravnoteženost, lahkotnost, neposrednost, odzivnost, zanesljivost. Avtomobil čutiš, te uboga. Civic je avtomobil, ki daje vozniku. Civic je preprosto avtomobil, ki so ga naredili inženirji, ki resnično znajo, ki obvladajo fiziko, statiko, dinamiko, tehniko, znajo računati sile. In predvsem so to ljudje, ki imajo radi hitro vožnjo.
Ampak tudi njim se je zgodilo. Šefi v kravatah so gledali statistiko, kaj se kupuje, preučili so konkurenco in odšli do inženirjev in ukazali: naredite SUV-ja. Prepričan sem, da so se Hondini inženirji prijeli za glavo. Naloga se je v bistvu glasila: vozniško idealen avto je treba pokvariti. Tisti klasični menedžerski problem se je v resnici pokazal za učinkovit.
Namreč, civic SUV se imenuje ZR-V. Oziroma ZR-V je v bistvu civic SUV, kakor koli se vam zdi bolj prav. Bistveno je predvsem, da je to civic. In ti problemi, ki so bili samo izzivi, so znova dokazali, da nam bo, ko daš inženirju za vozno dinamiko prioritetno vlogo, potem ta celo v kompromisnem avtu podaril več kot dobre vozne lastnosti.
Redko na bencinsko črpalko
Seveda je ZR-V občutno manj dinamičen, saj ne more biti drugače. Škatla pač ni isto kot sulica. To se čuti tudi na avtocesti, kjer hitrost slišiš, v obliki vetra, ne motorja. Ampak kdor zna, bo vedel, kje vzeti. In zato boste tudi z ZR-V-jem uživali na ovinkih.
Avto je zanesljiv, ne rine po svoje, nos sledi, zadek je miren, volan je izredno natančen, niti na luknjah ne zbezlja. Skoraj kot bi vozil civica. In sedeži držijo telo. Niso nastavljivi v tisoč smeri kot pri premijskih avtomobilih, ampak so pravilno ukrojeni. Imajo bočno oporo, tako, kot bi morala biti v vseh avtomobilih.
Hibridni pogon je zelo odziven. Avto ob pritisku stopalke za plin skoči, brez kančka obotavljanja. To zagotavlja elektromotor, ki ZR-V-ju omogoča veliko zabave na cesti. In varčnost hibrida spet pohvalimo. 6,5 litra bencina je bila povprečna poraba bencina, pa čeprav nismo vozili počasi. Seveda je poraba večja kot pri civicu. Z enim polnjenjem posode za gorivo lahko v kombinaciji z umirjeno vožnjo prevozite tudi 1.000 in več kilometrov, ob bolj dinamični vožnji pa smo sami prevozili skoraj 800 kilometrov.
Še več o tem zanimivem športnem terencu pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
ZAKAJ JE HONDA ZR-V ŠPORTNI SUV?
Hondini inženirji vedno iščejo nove rešitve za voznike teh odličnih vozil, ki jim je športni DNK v krvi. In ker vse bolj prevladuje trend SUV kompaktnih križancev so se odločili narediti avto s športno dušo in karakterjem in obliko mestnega terenca.V prispevku spodaj pa si lahko ogledate kaj to pomeni v načinu vožnje, prostorskih rešitvah in porabi goriva. Odličen prispevekHonda ZR-V = civic SUV – to je dobra novica! (youtube.com)
OBLJUBILI SO 1000 PREVOŽENIH KILOMETROV. MI JE USPELO?
Honda je ob razkritju modela ZR-V zapisala, da bo voznik lahko na račun samo polnilnega hibridnega pogona z enim rezervoarjem prevozil kar do 1.000 kilometrov. Ker vem, kako zelo znajo proizvajalci v okviru pogojev normnega cikla WLTP loviti povprečno porabo in doseg, ki jo običajni voznik zelo težko kdaj ponovi v realnih razmerah, sem ZR-V postavil pred izziv: pokaži, kaj zmoreš!
Naredili smo SUV, ki se pelje podobno kot limuzina
Honda s povsem novim modelom ZR-V nagovarja kupce, ki si želijo višjega sedenja in boljše preglednosti, a hkrati ne na račun voznih lastnosti. Sogovornik iz Honde John O’Brien nam je pojasnil, zakaj so občutki v novem športnem terencu bolj podobni tistim v civicu, kot v klasičnih SUV-jih.
Honda me je z novim modelom ZR-V spodbudila k temu, da razmišljam o preteklosti, na primer kakšne četrt stoletja nazaj, in pridem do zaključka, da se je filozofija znamke v tem času konkretno spremenila.
Pa ne samo Honda, če se spomnim, kakšni avtomobili so se po cestah vozili takrat in kakšni se zdaj, je v bistvu marsikatera znamka močno spremenila svojo filozofijo. Pa tukaj sploh ne mislim na to, kako so avti zdaj bolj sodobni in napredni, ampak da je v začetku tega stoletja japonska Honda slovela po nabritih pogonskih sklopih in hudih avtih, ki so bili kot britvica natančni v ovinkih, potem pa so počasi in vztrajno prišli do tega, da danes ponujajo predvsem umirjene in prostorne hibridne avtomobile. No, skoraj samo še takšne! K sreči so civic type-R še pustili.
Očitno nihče razen mene več ne uživa v hitri vožnji in večina najbolj ceni prostoren avtomobil, ki ni naporen za peljati in vase sprejme prtljago iz vseh omar v stanovanju, ima majhno porabo, je moderen in tako naprej. In zato je tukaj novi ZR-V. Zdaj ima Honda paleto križancev končno popolno, za najmanjše je jazz, ki zares niti ni križanec, OK, recimo, da je v izvedbi crosstar, ker je vseeno malo višji od klasičnih malčkov, pa potem je HR-V, zdaj vmes novi ZR-V in potem še veliki CR-V. Novinec je dolg 4,5 metra in štirje potniki se bodo v njem dobro počutili, pa skoraj 400 litrov prtljage bo sprejel še prtljažnik.
Predvsem pa kar dobro izgleda. Sicer iz določenih kotov nekatere v našem uredništvu spominja tudi na kakšen drug avto, ampak se mi zdi, da so pri Hondi našli bolj umirjen in tekoč oblikovalski jezik, prejšnja generacija civica ga recimo ni imela, ZR-V pa je skoraj eleganten za pogledati. Pa obenem dovolj domiseln, da se ne izgubi v poplavi ostalih križancev na cestah.
Jaz sem nad njim navdušen pri dveh drugih lastnostih: prva je notranjost, ki je v enobesednem opisu ‘odlična’. Ravno prav je klasičnih stikal ima, radio ima celo vrtljiv gumb, pa ravno prav je velik osrednji zaslon, da je potem vse skupaj zelo uporabno in moderno. Vmesnik je dober in sem se ga hitro navadil, nekaj bližnjic za izklop kakšnega sistema je med merilniki in hitro na voljo, ostale funkcije pa so potem bolj zakopane v menijih na zaslonu. Pa materiali so prijetni, izdelava je OK, nimam pripomb. Zadaj se vidi, da je bila prostornost tukaj pomembna postavka, ker se dobro sedi in stekla so velika, zato je precej ’zračno’. Pa še panoramsko streho si lahko omislite, če želite več svetlobe.
Druga stvar, ki mi je zelo všeč, je vožnja. Sicer ZR-V ni dinamičen, kot je bil moj civic VTi leta 1996, seveda je tudi pol tone težji, ampak se vseeno pelje odlično. Mogoče celo najbolje v segmentu, redko se mi zdi pretrd in praktično nikoli se nadležno ne strese, obenem je pa tudi krmiljenje odlično in zato je vrtenje volana vedno prijetno. Se sploh ni treba peljati hitro, pa imaš vedno zanesljiv občutek, ker je tako prijeten.
Da je šla filozofija v smer umirjenosti, kažeta prostorna notranjost in nasploh zasnova pa tudi motor. V bistvu je to hibridni sklop z dvolitrskim bencinskim motorjem, ki je v osnovi generator elektrike za zmogljivi elektromotor, ki potem poganja kolesi. Hibrid je to, ampak ga ni treba polniti, ker vse naredi sam. Več sicer povemo v testu, ampak se motor skoraj nikoli nadležno ne dere in tudi sicer ni glasen, porabi pa med 6 in 7 litrov. Za 184 ’konjičkov’ in 1600 kilogramov kar v redu. Zanimivo je, da Honda pravi, da ima doseg do 1000 kilometrov. Na bencin, jasno, ampak ko smo tako obsedeni zdaj s temi številkami pri električnih avtih, je hecno, da so začeli poudarjati tudi to. Ta motor je edini v ponudbi, stane pa najmanj 41.390 evrov z opremo elegance in cena pade za 2 jurja, če izberete še njihovo financiranje, medtem ko imajo v tem času še dodaten akcijski popust v vrednosti 2 tisočaka in prvi servis ter vinjeto za 1 evro.