Ugoden nakup, menjava in AMZS test letnih pnevmatik

Datum do katerega so zimske gume na naših jeklenih konjičkih obvezne, torej 15.3., je tukaj. Ne pozabite, zakon o varnosti cestnega prometa določa, da je zimska oprema obvezna tudi po 15.3., in sicer v primeru zimskih razmer. Pa še razlaga zimskih razmer –  “Zimske razmere so na cesti ali njenem delu takrat, ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali ko je vozišče zasneženo, zaledenelo (ledene plošče) ali poledenelo (poledica).”

Pnevmatike so izredno pomembne in vplivajo na lego avtomobila na cesti, na njegovo vodljivost, na porabo goriva, na zaviranje, na glasnost vožnje… Kako so pomembne zelo dobro vedo tudi dirkači, zato izbiri ustreznih pnevmatik posvečajo zelo veliko časa.

AMZS je tudi letos objavil test letnih pnevmatik, katerega rezultate vam podajamo v nadaljevanju.

 

REZULTATI PNEVMATIK DIMENZIJE 185/65 R15

Na testu pnevmatik dimenzije 185/65 R15 je bilo preizkušenih 16 pnevmatik. Med njimi sta tokrat le dve dobili štiri zvezdice in oceno “dobro” oziroma “zelo priporočljivo”. Ostalih 14 pnevmatik se ponaša s tremi zvezdicami in oceno “zadovoljivo” oziroma “priporočljivo”. Nobena pnevmatika na testu ni dobila ocen “pomanjkljivo” oziroma “slabo”, za kar je zaslužno dejstvo, da nobeni pnevmatiki ni močno spodletelo pri kakšnem od meril, kar je običajno razlog za znižano skupno oceno.

Na prvo mesto testa se je uvrstila povsem nova Bridgestonova pnevmatika Turanza T005, ki se je odrezala najbolje tako na suhi kot na mokri cesti, zaradi malce slabšega rezultata pri glasnosti pa ni dobila še boljše skupne ocene. Dobre rezultate je potrdila Vredesteinova pnevmatika sportrac 5, ki se je najbolje od vseh odrezala z majhno obrabo. Od 14 pnevmatik s skupno oceno zadovoljivo je sedem pnevmatik dobilo nižjo skupno oceno zaradi različnih manjših slabosti. Michelinova crossclimate+ bi dobila boljšo skupno oceno, če se ne bi odrezala slabše pri zaviranju na suhem in toplem asfaltu.

Goodyearova, Firestonova, Kumhova, Maxxisova in Toyova pnevmatika so pokazale slabosti na mokri cesti in zato dobile nižjo skupno oceno. Še malce slabše so se na mokri cesti odrezale Falknova, Semperitova, Gitijeva, Petlasova, Hankookova in Pirellijeva pnevmatike. Continentalova pnevmatika contipremiumcontact 5, ki jo bo v tej dimenziji kmalu nasledila pnevmatika ecocontact 6, je dobila slabšo oceno zaradi večje obrabe, ki je bila na meji sprejemljivega

 

 

 

 

 

 

 

REZULTATI PNEVMATIK DIMENZIJE za lahke dostavnike 215/65 R16 C

Zakaj so na testu pnevmatike v tej dimenziji? Dejstvo, da je s takšnimi pnevmatikami lahko opremljen marsikateri potniški dostavnik, ki ga vozniki uporabljajo za zasebne namene, uporabljajo pa jih tudi avtodomi in potniški kombiji, ki jih različna podjetja in posamezniki uporabljajo za komercialni prevoz potnikov. Takšni kombiji so na primer VW multivan, renault trafic ali večji renault master. Prav tako je dostavnikov s temi pnevmatikami na cesti veliko in praviloma ne vozijo nič počasneje ali previdneje kot osebni avtomobili.  Čeprav so “tovorne” pnevmatike (z oznako C kot Cargo) zasnovane tako, da omogočajo večjo nosilnost oziroma obremenitev, lahko pnevmatike z večjo nosilnostjo najdemo tudi med “osebnimi” pnevmatikami – te imajo oznako XL. Voznik kombija ima zato v teoriji izbiro: lahko izbere “tovorne” pnevmatike ali pa “osebne” pnevmatike z večjo nosilnostjo.

Na testu je bilo preizkušenih 16 različnih pnevmatik v dimenziji 215/65R16C. Kar devet od 16 preskušenih pnevmatik dobilo le eno zvezdico – oziroma skupno oceno ni priporočljivo. Tudi ostale pnevmatike niso blestele – pet jih je dobilo oceno priporočljivo (3 zvezdice), dve pa priporočljivo z omejitvami (2 zvezdici).

Kar petnajstim pnevmatikam je bila znižana oceno zaradi izrazitih slabosti na mokrem, kar je očitno Ahilova tetiva “tovornih” pnevmatik. To velja tudi za pet najboljših pnevmatik na testu, ki so jih ocenili le z oceno priporočljivo. Med temi petimi se je Continentalova pnevmatika contivancontact 200 slabše obnesla tudi na suhi cesti.

Zmagovalna pnevmatika Apollo Altrust in drugouvrščena Goodyear Efficient Grip cargo sta se na mokrem odrezali najbolje, a z Goodyearovo pnevmatiko lahko prevozimo še enkrat toliko kilometrov kot z Apollovo. Pirellijeva in Nokianova pnevmatika sta pokazali nekaj več slabosti na mokrem, a sta vseeno dobili oceno priporočljivo. Lahko pa s Pirellijevo pnevmatiko naredimo precej več kilometrov kot z Nokianovo.

Maxxisova in Kumhova pnevmatika s skupno oceno priporočljivo z omejitvami imata izrazite slabosti na mokri cesti, je pa Maxxisova pnevmatika boljša na suhem in pri obrabi.

Pri obrabi se je daleč najbolje odrezala Savina pnevmatika Trenta 2; z njo je bilo prevoženih kar 81.000 kilometrov, kar je najboljši rezultat v zgodovini testov. S pnevmatikami za osebne avtomobile v povprečju prevozimo od 30.000 do 35.000 km, s pnevmatikami za cestne terence pa 40.000 km.

 

 

 

Svetujemo vam, da pri nakupu upoštevate:

  • pri menjavi pnevmatik se prepričajte, da so enakih dimenzij kot originalne, torej v skladu z dimenzijami vpisanimi v izjavi o skladnosti vozila (homologaciji)
  • pozorni bodite na hitrostni razred (Q, S, T, H, V, W, Z, Y), kvaliteto in nosilnost same pnevmatike (od 91 – 615 kg)
  • potrebno je upoštevati dimenzije pnevmatik – npr. 225/45R17 91V, ki jih najdete na bočni strani pnevmatike.
  • dimenzije pomenijo, da je pnevmatika široka 225 mm, višina pnevmatike je 65 odstotkov širine (razmerje med višino in širino preseka pnevmatike), premer pnevmatike pa 17 palcev. Številka 91 izraža indeks nosilnosti, črka H pa indeks hitrosti.

 

Za vse informacije in nasvete smo vam v Avtohiši Žibert vedno na voljo, prav tako vam lahko pripravimo ugodno ponudbo gum in platišč ter menjavo le-teh. Dosegljivi smo na telefonu 04 23 43 100 in na mail servis@honda-zibert.com.