Novi Hondin ZR-V je zapolnil veliko vrzel med modeloma HR-V in CR-V. Njegova osnova pa je civic. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Novi Hondin ZR-V je zapolnil veliko vrzel med modeloma HR-V in CR-V. Njegova osnova pa je civic. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Honda civic je zagotovo eden najbolj vozniških avtomobilov. Čeprav gre za ljudski avtomobil, ki je cenovno dosegljiv in vsestranski, pa se s svojimi voznimi lastnostmi zlahka kosa tudi z bistveno dražjimi avtomobili.

Tisto, kar nam civic ponuja, je uravnoteženost, lahkotnost, neposrednost, odzivnost, zanesljivost. Avtomobil čutiš, te uboga. Civic je avtomobil, ki daje vozniku. Civic je preprosto avtomobil, ki so ga naredili inženirji, ki resnično znajo, ki obvladajo fiziko, statiko, dinamiko, tehniko, znajo računati sile. In predvsem so to ljudje, ki imajo radi hitro vožnjo.

Honda ZR-V = civic SUV – to je dobra novica!

Ampak tudi njim se je zgodilo. Šefi v kravatah so gledali statistiko, kaj se kupuje, preučili so konkurenco in odšli do inženirjev in ukazali: naredite SUV-ja. Prepričan sem, da so se Hondini inženirji prijeli za glavo. Naloga se je v bistvu glasila: vozniško idealen avto je treba pokvariti. Tisti klasični menedžerski problem se je v resnici pokazal za učinkovit.

ZR-V ima odlične vozne lastnosti, ki po značaju bolj spominjajo na kombilimuzino kot na terenca. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
ZR-V ima odlične vozne lastnosti, ki po značaju bolj spominjajo na kombilimuzino kot na terenca. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Namreč, civic SUV se imenuje ZR-V. Oziroma ZR-V je v bistvu civic SUV, kakor koli se vam zdi bolj prav. Bistveno je predvsem, da je to civic. In ti problemi, ki so bili samo izzivi, so znova dokazali, da nam bo, ko daš inženirju za vozno dinamiko prioritetno vlogo, potem ta celo v kompromisnem avtu podaril več kot dobre vozne lastnosti.

Redko na bencinsko črpalko

Seveda je ZR-V občutno manj dinamičen, saj ne more biti drugače. Škatla pač ni isto kot sulica. To se čuti tudi na avtocesti, kjer hitrost slišiš, v obliki vetra, ne motorja. Ampak kdor zna, bo vedel, kje vzeti. In zato boste tudi z ZR-V-jem uživali na ovinkih.

Počutje v kabini je zelo prijetno. ZR-V ima le nekoliko spremenjeno armaturno ploščo iz civica ali CR-V z zaslonom na dotik in digitalno instrumentno ploščo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Počutje v kabini je zelo prijetno. ZR-V ima le nekoliko spremenjeno armaturno ploščo iz civica ali CR-V z zaslonom na dotik in digitalno instrumentno ploščo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Avto je zanesljiv, ne rine po svoje, nos sledi, zadek je miren, volan je izredno natančen, niti na luknjah ne zbezlja. Skoraj kot bi vozil civica. In sedeži držijo telo. Niso nastavljivi v tisoč smeri kot pri premijskih avtomobilih, ampak so pravilno ukrojeni. Imajo bočno oporo, tako, kot bi morala biti v vseh avtomobilih.

Hibridni pogon je zelo odziven. Avto ob pritisku stopalke za plin skoči, brez kančka obotavljanja. To zagotavlja elektromotor, ki ZR-V-ju omogoča veliko zabave na cesti. In varčnost hibrida spet pohvalimo. 6,5 litra bencina je bila povprečna poraba bencina, pa čeprav nismo vozili počasi. Seveda je poraba večja kot pri civicu. Z enim polnjenjem posode za gorivo lahko v kombinaciji z umirjeno vožnjo prevozite tudi 1.000 in več kilometrov, ob bolj dinamični vožnji pa smo sami prevozili skoraj 800 kilometrov.

Še več o tem zanimivem športnem terencu pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.