24.01.2011 – Prva vožnja – Honda Jazz Hybrid
Posted by John Slavin in New cars
Z izvijačem na svojem švicarskem nožu in veščino potovanja skozi čas je dr. Who pravi frajer. Ima tudi dokaj elegantno prevozno sredstvo, ki je znotraj precej večje, kot je videti od zunaj. Isto velja v bistvu tudi za Hondin Jazz. Njegova edinstvena prednost je vedno bila prilagodljiva notranjost in tako je tudi pri novem modelu, ki sem ga danes vozil in ki je še toliko bolj vreden dr. Whoja, ker gre za hibrid.
Toda hibridni modeli postajajo precej bolj priljubljeni. Pravzaprav nam je Steve Kirk, vodja za komunikacije pri Honda UK, povedal, da bodo hibridni modeli v prihodnje splošno dostopni in bo torej hibridna opcija konec koncev na voljo pri vseh modelih Hondine proizvodne palete. Testirani hibridni Jazz ima 1,3-litrski motor i-VTEC z integriranim dodatnim pogonom (IMA), se pravi enak pogonski sklop, kot ga ima Honda Insight.
Opremljen je s samodejnim brezstopenjskim menjalnikom (CVT), ki čudovito ustreza značaju avtomobila, in po tej opciji so kupci Jazza spraševali vse od predstavitve trenutnega modela iz leta 2008, ki je ostal brez CVT zaradi odločitve v prid samodejno krmiljenemu ročnemu menjalniku. Novi kupci pa ga bodo z veseljem pozdravili tako v hibridnem modelu kot tudi opcijo v paru s standardnim 1,4-litrskim bencinskim motorjem.
Vožnja je ob dokaj voljnem vzmetenju, udobnih sedežih in lahkem volanu sproščujoča. Ne daje sicer občutka udeležbe, ampak tukaj ne gre za to; ta avtomobil preprosto drsi po poti, najsi bo v mestu ali na avtocesti. Tudi vzdušje v notranjosti je enako sproščujoče kot vožnja, s preglednimi merilniki, lepo razporejenimi stikali in udobnimi sedeži. Precej mehka nastavitev vzmetenja sicer ne more biti kos vijugastim cestam, ampak ta avtomobil se vsekakor počuti najbolj domače v mestu.
Hibridni model se zdi smiselna rešitev glede na rastoče cene goriva in ustrezne številke pri Jazzu so sprejemljive, če že ne izjemne. Izpusti CO2 so 104 g/km in poraba 4,5 l/100 km. Kljub temu, da pri izpustih ostane malo dolžan, pa hibridnemu Jazzu vsekakor uspeva izpolniti zahteve po poceni vožnji.
Na sitno vprašanje o izpustih CO2 je vodja za komunikacije Steve Kirk hitro poudaril, da oprostitev t. i. zastojnine (tj. takse za območje plačljivega prometa ob konicah ali v mestnih jedrih) in vrednosti izpustov pod 100 g/km niso nikdar bili cilj hibridnega Jazza, ampak je bilo ključnega pomena ohraniti dovolj velik prtljažni prostor. Ob večjem baterijskem sklopu bi bili nižji izpusti sicer dosegljivi, vendar na račun prostornosti.
Prilagodljiv prtljažni prostor iz drugih modelov Jazza je še vedno tak tudi v hibridu, čeravno malenkost manjši zaradi baterijskega sklopa, ki zavzema prostor, kjer je bil prej v podpodju prtljažni predal. Če prevrnete zadnje sedeže naprej in jih brez najmanjšega truda zložite plosko na tla, se prostorninaprtljažnika poveča na zajetnih 883 litrov. To pa je res, res veliko.
Lahkotnost, s katero je mogoče zložiti sedeže, daje Jazzu lastnost neverjetno vsestranskega avtomobila, enostavna vožnja s CVT pa pomeni idealno izbiro za majhno družino v mestu. Po tradiciji so Jazz kupovali starejši ljudje, vendar želi Honda pritegniti mlajše kupce. Na Japonskem je Jazz priljubljen pri mladenkah; zakaj ne bi bil tudi tukaj?
Po nekaj urah, preživetih v Jazzu, lahko mirno rečem, da bo hibridni model zagotovo lepo dopolnil paleto in okrepil tržni položaj tega Hondinega najbolje prodajanega avtomobila.