Kakovost in varnost

Hondine pobude in pristop k kakovosti

Zavzemanje za 120 % kakovost proizvodov

“Zavzemati se moramo za 120 % kakovost proizvodov. Če je 99 % naših proizvodov brezhibnih, se zdi, da je to kar velik uspeh. Toda kupci, ki postanejo lastniki preostalega 1 %, bodo svoje proizvode zagotovo imeli za 100 % pokvarjene. Nesprejemljivo je, da tudi en kupec od tisočih ali celo eden od deset tisočih dobi proizvod z napako. Zato moramo težiti k 120 % kakovosti.” Ko je ustanovitelj Soichiro Honda to izjavil, je s tem opredelil temeljno stališče podjetja do kakovosti: kaj pomeni, prizadevati si biti podjetje, kakršnega si družba želi. Honda je odločena, da izpolni ali preseže pričakovanja kupcev, in s prevzemom novih pobud sega po vedno višjih standardih kakovosti svojih proizvodov. To pove o nas, kdo smo.

Da bi zaupanje kupcev okrepili s ponudbo proizvodov, ki temeljijo na varnosti, in z višjo ravnjo izjemne kakovosti, je Honda zasnovala cikel spremljanja kakovosti, ki nenehno dviga kakovost v vsaki fazi, od razvoja in proizvodnje do prodaje in poprodajnih storitev.

Trenutno uvajamo t. i. globalni standard Hondine kakovosti s ciljem, da zagotovimo kakovost slehernega Hondinega proizvoda, ne glede na to, kje je kupljen. Pod vodstvom vodilnih delavcev naši obrati po vsem svetu nenehno delajo na tem, da bi svoje proizvode, storitve in logistiko uskladili s tem globalnim standardom, pri čemer pazijo, da preprečijo vsako ponavljanje že znanih problemov, ter da bi kupcem dobavljali proizvode najvišje možne kakovosti.

Glavne pobude Hondinega standarda kakovosti za novo raven izboljšanja kakovosti

Zbiranje podatkov o kakovosti; zbirna analiza in ukrepi za zvišanje kakovosti

  • Zbirajo in analizirajo se podatki v zvezi s kakovostjo, dobljeni od kupcev z vseh trgov po svetu, ter naglo uvajajo ukrepi za izboljšanje kakovosti.
  • Podatki z vsega sveta v zvezi s kakovostjo se zberejo v Centru za inovacije kakovosti v mestu Tochigi, ki posreduje analize in predloge oddelku za načrtovanje, da pri nadaljnjem razvojnem delu izboljša osnove kakovosti.
  • Preučujejo se potrebe kupcev, predvidijo in preprečijo problemi v zvezi s kakovostjo in izboljša se kakovost.

Snovanje in razvoj

  • Preverjajo se potrebe kupcev v zvezi s funkcionalnostjo, porabo goriva in drugimi značilnostmi proizvodov, ugotavljajo se zahteve v zvezi z obliko in zahtevano znanje o proizvodnji, rišejo se skice delov in vozila.
  • Prototipi vozil so podvrženi celi vrsti preskusov kakovosti in varnosti.
  • Sestanki za oceno kakovosti potekajo na vsaki stopnji razvojnega procesa, da potrdijo dosežene ravni kakovosti načrta.

Priprava proizvodnje

  • Kakovost se zagotavlja v vsaki proizvodni fazi z optimizirano pripravo tehnologije proizvodnje za proizvodna sredstva, orodja in opremo za nadzor ter s kontrolo zanesljivosti proizvodne tehnologije, kot to predpisujejo tehnične zahteve za kakovost proizvodnje.
  • Pred začetkom množične proizvodnje na montažni liniji sestavijo in podvržejo kontroli prototipe.
  • Prototipe vozil podvržejo preskusu vzdržljivosti, jih nato razstavijo in podvržene kontroli med popolnim razstavljanjem analizirajo.
  • Izvajajo se presoje kakovosti dobaviteljev vseh delov.
  • Delavci se temeljito usposobijo za izvajanje opravil na montažni liniji.

Proizvodnja

  • Deli dobaviteljev so podvrženi kontroli kakovosti.
  • V končni proizvodni fazi so gotova vozila podvržena temeljiti kontroli.
  • Interno razvijamo oprema za nadzor kot npr. tester na koncu montažne linije (Line End Tester) za elektronske sisteme krmiljenja.
  • Pred pošiljanjem uporabimo vse ustrezne ukrepe za preprečitev poškodb med prevozom.

Prodaja in poprodajne storitve

  • Vozila pred izročitvijo kupcem pregleda in pripravi trgovec.
  • Probleme po prodaji v zvezi kakovostjo obravnava trgovec, vprašanja kupcev pa sprejemamo tudi prek spleta.
  • Od kupcev pridobivamo v primernih intervalih informacije v zvezi s kakovostjo.

Hondino stališče do varnosti

Varnost za vsakogar

V zvezi z varnostjo Hondi ne gre samo za zaščito tistih, ki se vozijo v naših avtomobilih ali na naših motornih kolesih; gre ji tudi za zaščito kolesarjev, pešcev in potnikov v drugih vozilih. Pri opremljanju naših avtomobilov in motornih koles z najnaprednejšimi in učinkovitimi varnostnimi tehnologijami si prizadevamo poskrbeti za vse, ki si v naših gibljivih družbah delijo ceste. Gre za varnost za vsakogar.

Varnejša oprema in vzgoja za varnost

Honda se vprašanj varnosti loteva tako s stališča proizvoda kot vzgoje. Trudimo se za to, da bi naša vozila zagotavljala potnikom največjo možno varnost. Zavzemamo se tudi za širjenje znanja in zavesti o varni vožnji med našimi kupci in v družbi nasploh. Honda je vedno bila na čelu prizadevanj za varnost, razvijala svoje lastne, napredne in inteligentne tehnologije ter prednjačila pri njihovem uvajanju na trg. Honda je kot prvi avtomobilski proizvajalec na Japonskem predstavila mnoge od varnostnih tehnologij, ki se danes uporabljajo v avtomobilih, med drugim tritočkovne varnostne pasove, protiblokirni zavorni sistem (ABS) in zračne blazine SRS. Honda je vedno bila med vodilnimi pri uvajanju inteligentnih tehnologij in razvijanju tako aktivnih kot pasivnih varnostnih tehnologij, tudi avtomobilskih karoserij, zasnovanih tako, da zagotavljajo večjo varnost potnikov in pešcev. Kot vodilni proizvajalec motornih koles na svetu je Honda prevzela pobudo tudi s predstavitvijo prvega sistema zračne blazine za motorno kolo, pa tudi kombiniranega zavornega sistema, ABS in drugih naprednih zavornih sistemov. Od ustanovitve Centra za pospeševanje varne vožnje v letu 1970 je Honda samoiniciativno pospeševala vzgojo za varnost v prometu. Na tem področju imamo bogate izkušnje. Še naprej si bomo prizadevali za varnost proizvodov in vzgojo za varnost v prometu, pa tudi za dopolnjujoče se koristne učinke tovrstnih pobud in vedno poskušali prispevati k razvoju varnejše gibljivosti človeške družbe.

Razvijanje varnostne tehnologije

Temelji razvoja varnostne tehnologije

  • Postavljanje ambicioznih ciljev: razvijanje napredne varnostne tehnologije
    Po vsem svetu so v veljavi različni varnostni standardi za avtomobile in motorna kolesa. Z upoštevanjem in samoiniciativnim prilagajanjem zakonom in tehničnim zahtevam vseh držav in območij si Honda tudi nenehno prizadeva za izboljšanje varnostne učinkovitosti svojih proizvodov. Prepričani smo, da je varnost prvi pogoj za gibljivost. Pri razvoju naše napredne varnostne tehnologije si postavljamo ambiciozne cilje in optimiziramo varnostno funkcionalnost vseh naših proizvodov.
  • Prizadevanje za varnost na vseh stopnjah
    V skladu s svojim ciljem, da zagotovi varnost za vsakogar, Honda razvija tehnologije in opremo, ki podpirajo vse, od usposabljanja za varnost v prometu do ponudbe storitev za pomoč po nezgodah. Pri motornih kolesih snujemo pobude tako na področju aktivne kot pasivne varnost, pri avtomobilih pa že razvijamo tudi prednezgodno varnostno tehnologijo. Pri energetskih agregatih usmerjajo razvoj široke palete naših proizvodov naše lastne varnostne zahteve.
  • Aktivna varnost
    Cilj aktivne varnosti je povečati prometno varnost z naslednjimi ukrepi: vzgojo za varnost v prometu, tehnologijo za preprečevanje nezgod, ki vozniku pomaga izogniti se nevarnim okoliščinam, in tehnologijo za izogibanje nevarnosti, ki vozniku omogoča preventivno ukrepanje v neposredni nevarnosti.
  • Pasivna varnost
    Pasivna varnost je osredotočena na čim večjo ublažitev poškodb in materialne škode, ki lahko nastanejo ob nezgodi. Tovrstne pobude se v grobem delijo na tehnologijo za čim večjo omilitev poškodb, usmerjeno v zaščito potnikov v vozilu in pešcev v trenutku trka, ter čim učinkovitejšo omejitev tveganj po nezgodi.
  • Prednezgodna varnost
    Prednezgodna varnost pomeni nov pristop k avtomobilski varnostni tehnologiji in zajema tako aktivno kot pasivno varnost. Nekatere prednezgodne varnostne tehnologije opozarjajo voznika na neizogiben trk ali nevarnost trka in aktivirajo zavore ter zategovalnike varnostnih pasov, da čim bolj ublažijo telesne poškodbe in škodo na vozilu.

Razvoj tehnologij za podporo varne vožnje

Honda si prizadeva za varnost ne le voznikov avtomobilov in motornih koles, temveč vsakogar, tudi pešcev, kolesarjev in potnikov v drugih vozilih. S tem namen se naš raziskovalno-razvojni oddelek posveča ne le pasivni varnosti, temveč tudi tehnologijam za podporo varne vožnje (DSSS), katerih prvi cilj je predvsem preprečevanje nastanka nezgod.

Hondino sodelovanje pri razvoju sistemov za podporo varne vožnje z uporabo komunikacije med vozili ter med vozilom in cesto

Honda sodeluje pri preskusih sistemov za podporo varne vožnje (DSSS), ki uporabljajo komunikacijo med vozili ter med vozilom in cesto. Med vozili, vključenimi v te poskuse, je tudi Hondino vozilo za napredno varnost ASV-4, opremljeno z napredno varnostno tehnologijo.

Od 5. do 7. novembra 2007 je Honda sodelovala pri preskusih na javnih cestah v mestu Utsunomiya v prefekturi Tochigi, ki so služili preverjanju učinkovitosti novega sistema sporočanja informacij z uporabo kamer za zaznavanje vozil, svetlobnih znakov ter komunikacijskih naprav ob cesti in v vozilu v podporo varne vožnje prek slik in zvokov. Honda je za preskuse preskrbela tri enoprostorske Odysseye, opremljene s komunikacijskimi napravami, in je v tehnološkem centru prefekture Tochigi v času preskusov razstavila simulator vožnje s poskusnim primerkom sistemov DSSS.

Od 24. do 28. marca 2008 je Honda sodelovala še v enem sklopu preskusov v istem mestu na slabo preglednih cestah. Z namenom preverjanja učinkovitosti sistemov za preprečevanje naletov in nezgod z udeležbo vozil, ki obračajo v križiščih, so bili preskusi osredotočeni na delovanje DSSS in komunikacije med vozili ter vozilom in cesto, pa tudi pridobivanje uporabnih podatkov za oceno in izboljšanje sistemov. Honda je za preskuse dala na voljo dve vozili, opremljeni za komunikacijo med njima – funkcijo, ki jo sicer eksperimentalno uporablja njen ASV-4: motorno kolo Forza in enoprostorski Odyssey, opremljen tudi z DSSS. Honda bo tudi v prihodnje sodelovala pri takih preskusih v prid trženja DSSS.

Za večjo varnost in brezskrbnost uporabnikov štirikolesnega električnega skuterja Monpal

Zaradi staranja naše družbe vse več ljudi uporablja štirikolesne električne skuterje, pri čemer tveganje nezgod z udeležbo teh skuterjev in drugih vozil narašča. Honda zato izvaja raziskovalno-razvojni program, namenjen večji varnosti in brezskrbnosti uporabnikov štirikolesnega električnega skuterja Monpal.
Pri prototipu IT Monpal 2 se rezultati teh raziskav vidijo v boljši vidljivosti skuterja s sistemom aktivne varnosti na osnovi prenosne telekomunikacijske tehnologije s funkcijo vnaprejšnjega opozarjanja in uporabniško funkcijo GPS. Ta sistem opozori voznika avtomobila prek njegovega navigacijskega sistema na približevanje skuterja IT Monpal 2. Obenem sistem z utripanjem znaka na dodatnem prikazovalniku opozori voznika Monpala na smer približevanja avtomobila in mu pomaga ustrezno ukrepati, da se izogne trku. Honda bo raziskave programa IT Monpal 2 nadaljevala s ciljem njegovega trženja.

Osnovni pristop k vzgoji za varnost v prometu

Poudarek na vzgoji za aktivno varnost v prometu

V prizadevanju, da bi gibljivost postala varnejša in udobnejša, se Honda zavzema za pobude, po katerih bi varnostna vzgoja prehajala z osebe na osebo, in za aktivno varnostno vzgojo, ki daje udeležencu priložnost, da se z nevarnostjo sreča v varnem okolju. Honda se osredotoča na to, da učencu pomaga pri vzgoji za varnost voznika. Časi se spreminjajo in potrebe kupcev ustrezno prilagajajo, Honda pa ostaja v ospredju raziskav novih metod in uvajanja najnaprednejših novih tehnologij. V poslovnem letu 2008 smo se trudili svoje učne programe izboljšati tako, da smo vnesli še več praktičnega znanja in izkušenj, da smo okrepili izobraževanje inštruktorjev prometne varnosti, razvijali lahko razumljiva učna gradiva in poskušali svoje pobude širiti tudi drugam.

Nazaj na vrh