NOVA HONDA JAZZ NAVDIHNJENA S HIBRIDNO TEHNOLOGIJO FORMULE 1

Ob lansiranju nove Honde Jazz, ki bo predvidoma v drugi polovici letošnjega leta, bo Honda svoje napredne hibridne inovacije prenesla z dirkališča na ceste. Tehnično znanje pridobljeno iz Formula 1 pogonske enote, bo uporabljeno za izboljšanje energetske učinkovitosti e: HEV hibridnih sistemov.

Najnovejši hibridni pogonski agregat Honda Formula 1, poimenovan RA620H, uporablja zelo učinkovit 1600-kubični šestvaljni motor z notranjim zgorevanjem v kombinaciji s sistemom za obnovitev energije. Napredni hibridni električni sistemi domiselno reciklirajo energijo, ki jo ustvarijo zavore in izpušni plini, da ustvarijo dodatno moč za pospešek. V lanski sezoni je Hondin hibridni pogonski agregat pomagal svojim partnerskim ekipam, Aston Martin Red Bull Racing in Scuderia Toro Rosso (danes znan kot Scuderia AlphaTauri), doseči skupno tri prva mesta in šest mest na stopničkah.

Yasuaki Asaki, vodja oddelka za razvoj pogonske enote, razloži: “Med vikendom dirke formule 1 morajo ekipe zelo previdno upravljati, koliko goriva porabijo za izpolnjevanje športnih predpisov. Na dirki lahko razdelimo skupno dovoljeno količino goriva glede na število krogov, vendar bo prišlo do situacij, ko bo ekipa morda želela porabiti več goriva, da bi dosegla višjo zmogljivost, na drugih delih dirke pa bi želeli prihraniti gorivo za poznejši čas, na primer za varnostnim avtomobilom. Komunikacija med tehničnim osebjem in voznikom je ključnega pomena za doseganje najboljšega ravnovesja. Drugače pa je pri hibridnih vozilih namenjenimi za vsakodnevne vožnje, tukaj moramo zagotoviti najboljše možno razmerje med močjo in učinkovitostjo za voznika, v katerem koli zahtevanem načinu vožnje.”

Sistem e: HEV je na novo razvit za novo Hondo Jazz in zasnovan tako, da zagotavlja optimalno porabo goriva in prijetno vožnjo. Sestavljen je iz dveh kompaktnih, zmogljivih elektromotorjev, povezanih z 1,5-litrskim bencinskim motorjem DOHC i-VTEC, litij-ionsko baterijo in inovativnim menjalnikom s fiksno prestavo prek inteligentne krmilne enote. Vse komponente skupaj delujejo usklajeno in zagotavljajo nemoteno delovanje in neposreden odziv.

V mestnih vožnjah, ki so tudi najbolj pogoste, je optimalna učinkovitost dosežena z brezhibnimi prehodi med pogonom EV in hibridnim pogonom. Za vožnjo po avtocesti pa se uporablja bencinski motor, ki ga za hitro pospeševanje dopolni elektromotor s svojo močjo. Pri hibridni vožnji se lahko odvečna moč bencinskega motorja uporabi za polnjenje baterije preko generatorja. Med upočasnjevanjem vozilo shranjuje energijo z regenerativnim zaviranjem in tako napolni baterijo.

Jazz je namesto običajnega menjalnika opremljen z na novo razvitim elektronsko nadzorovanim CVT menjalnikom (eCVT) z enim samim fiksnim prestavnim razmerjem, za ustvarjanje neposredne povezave med gibljivimi komponentami. Rezultat je natančen in prepričljiv prenos navora z linearnim občutkom med pospeševanjem v vseh načinih vožnje.

Hondina dirkaška dediščina sega v leto 1958, leta 1965 je Honda dosegla prvo zmago Formule 1. Skozi svoje sodelovanje v Formuli 1 je Honda osvojila skupno 74 Grand Prix in šest naslovov konstruktorjev. To sodelovanje na najvišji ravni avtomobilskega športa je Hondi omogočilo ohraniti svoje zelo napredne inženirske zmogljivosti in uporabiti svoje strokovno znanje na vsakdanji cesti.

AC-MOBIL d.o.o.