ZRe V prihodnost – nova Honda ZR-V

vir: Volan; slike Gašper Miš; avtor: Anže Jereb

Honda me je z novim modelom ZR-V spodbudila k temu, da razmišljam o preteklosti, na primer kakšne četrt stoletja nazaj, in pridem do zaključka, da se je filozofija znamke v tem času konkretno spremenila.

Pa ne samo Honda, če se spomnim, kakšni avtomobili so se po cestah vozili takrat in kakšni se zdaj, je v bistvu marsikatera znamka močno spremenila svojo filozofijo. Pa tukaj sploh ne mislim na to, kako so avti zdaj bolj sodobni in napredni, ampak da je v začetku tega stoletja japonska Honda slovela po nabritih pogonskih sklopih in hudih avtih, ki so bili kot britvica natančni v ovinkih, potem pa so počasi in vztrajno prišli do tega, da danes ponujajo predvsem umirjene in prostorne hibridne avtomobile. No, skoraj samo še takšne! K sreči so civic type-R še pustili.
slika

Očitno nihče razen mene več ne uživa v hitri vožnji in večina najbolj ceni prostoren avtomobil, ki ni naporen za peljati in vase sprejme prtljago iz vseh omar v stanovanju, ima majhno porabo, je moderen in tako naprej. In zato je tukaj novi ZR-V. Zdaj ima Honda paleto križancev končno popolno, za najmanjše je jazz, ki zares niti ni križanec, OK, recimo, da je v izvedbi crosstar, ker je vseeno malo višji od klasičnih malčkov, pa potem je HR-V, zdaj vmes novi ZR-V in potem še veliki CR-V. Novinec je dolg 4,5 metra in štirje potniki se bodo v njem dobro počutili, pa skoraj 400 litrov prtljage bo sprejel še prtljažnik.
slika

Predvsem pa kar dobro izgleda. Sicer iz določenih kotov nekatere v našem uredništvu spominja tudi na kakšen drug avto, ampak se mi zdi, da so pri Hondi našli bolj umirjen in tekoč oblikovalski jezik, prejšnja generacija civica ga recimo ni imela, ZR-V pa je skoraj eleganten za pogledati. Pa obenem dovolj domiseln, da se ne izgubi v poplavi ostalih križancev na cestah.
slika

Jaz sem nad njim navdušen pri dveh drugih lastnostih: prva je notranjost, ki je v enobesednem opisu ‘odlična’. Ravno prav je klasičnih stikal ima, radio ima celo vrtljiv gumb, pa ravno prav je velik osrednji zaslon, da je potem vse skupaj zelo uporabno in moderno. Vmesnik je dober in sem se ga hitro navadil, nekaj bližnjic za izklop kakšnega sistema je med merilniki in hitro na voljo, ostale funkcije pa so potem bolj zakopane v menijih na zaslonu. Pa materiali so prijetni, izdelava je OK, nimam pripomb. Zadaj se vidi, da je bila prostornost tukaj pomembna postavka, ker se dobro sedi in stekla so velika, zato je precej ’zračno’. Pa še panoramsko streho si lahko omislite, če želite več svetlobe.
slika

Druga stvar, ki mi je zelo všeč, je vožnja. Sicer ZR-V ni dinamičen, kot je bil moj civic VTi leta 1996, seveda je tudi pol tone težji, ampak se vseeno pelje odlično. Mogoče celo najbolje v segmentu, redko se mi zdi pretrd in praktično nikoli se nadležno ne strese, obenem je pa tudi krmiljenje odlično in zato je vrtenje volana vedno prijetno. Se sploh ni treba peljati hitro, pa imaš vedno zanesljiv občutek, ker je tako prijeten.
slika
slika
slika
slika
Da je šla filozofija v smer umirjenosti, kažeta prostorna notranjost in nasploh zasnova pa tudi motor. V bistvu je to hibridni sklop z dvolitrskim bencinskim motorjem, ki je v osnovi generator elektrike za zmogljivi elektromotor, ki potem poganja kolesi. Hibrid je to, ampak ga ni treba polniti, ker vse naredi sam. Več sicer povemo v testu, ampak se motor skoraj nikoli nadležno ne dere in tudi sicer ni glasen, porabi pa med 6 in 7 litrov. Za 184 ’konjičkov’ in 1600 kilogramov kar v redu. Zanimivo je, da Honda pravi, da ima doseg do 1000 kilometrov. Na bencin, jasno, ampak ko smo tako obsedeni zdaj s temi številkami pri električnih avtih, je hecno, da so začeli poudarjati tudi to. Ta motor je edini v ponudbi, stane pa najmanj 41.390 evrov z opremo elegance in cena pade za 2 jurja, če izberete še njihovo financiranje, medtem ko imajo v tem času še dodaten akcijski popust v vrednosti 2 tisočaka in prvi servis ter vinjeto za 1 evro.