Kako Honda ZR-V odgovarja na ostre zahteve glede asistenčnih sistemov

Avtor: Andrej Leban; foto: Saša Despot

Honda ZR-V je eden najbolj svežih avtov v Sloveniji in tudi povsem nov model za japonsko znamko. S tem hibridnim modelom je Honda vstopila v razred kompaktnih križancev, ki so pri kupcih v zadnjih letih tako priljubljeni zaradi boljše in enostavnejše uporabe v primerjavi s (kombi)limuzinami na eni ali suvi na drugi strani.

Ena od najbolj pogostih in zelo pomembnih lastnosti, ki jo kupci iščejo pri naslednjem avtu, je varnost, še posebej, ko govorimo o za družine primernem prevoznem sredstvu. Varnost se sicer pri sodobnih avtih zelo prepleta tudi z udobjem, kajti elektronika ne samo preprečuje trke, temveč tudi delno prevzema upravljanje z avtom in s tem olajša vožnjo skozi mučne scenarije zastojev, pri dolgih avtocestnih razdaljah, parkiranju in podobno. Po drugi strani je enako pomembno, da so vsa ta pomagala enostavna za uporabo, tudi za starejše in tehnologije manj vešče uporabnike.

Proizvajalci avtov so glede asistenčnih sistemov vedno ubirali različne taktike. Nekateri zagovarjajo zakonsko minimalno vgradnjo z izgovorom, da njihovi lastniki česa več niti ne potrebujejo in želijo. Drugi so veliko naprednejših sistemov uvrščali med različne doplačljive tehnične pakete, ki lahko konkretno podražijo vozilo in so se zato kupci zanje odločali s cmokom v grlu.

Honda je vedno spadala v tretjo kategorijo proizvajalcev, ki so si prizadevali asistenčne sisteme ‘demokratizirati’ in jih veliko večino ponuditi že serijsko. Nič drugače ni pri najnovejšem modelu ZR-V. Paket asistenčnih sistemov Honda Sensing je vgrajen že pri vstopni opremi Elegance in bistveno presega najnovejše zahteve EU glede minimalnih standardov.

Kaj v praksi zna Honda Sensing

Preverili smo, na katere digitalne varuhe se lahko zaneseta voznik oziroma voznica v hondi ZR-V.

Najprej je seveda tu sistem opozorila na nevarnost trka, ki opozarja na prehitro približevanje drugim udeležencem v prometu, vključno s pešci, kolesarji in motoristi. Sistem v primeru prepozne reakcije začne s samodejnim zaviranjem in s tem prepreči trk, ali pa vsaj bistveno zmanjša njegove posledice. Med testiranjem je v nadzorovanih okoliščinah sistem pravilno in pravočasno opozoril na nevarnost z jasnim barvnim opozorilom med merilniki in zvočnim opozorilom. Pri tem ni prihajalo do lažnih alarmov, dobro se je obnesel tudi v dežju.

Drug zelo koristen pomočnik za varnejšo vožnjo je nadzor nad mrtvimi koti, ki je kar redkost v vstopni serijski opremi vozil, niti ga ne zahtevajo najnovejši minimalni standardi. ZR-V pa ga ima ne glede na stopnjo opreme in izkaže se prav dobro. Sistem prek senzorjev nadzira dogajanje ob bokih vozila in za vozilom. Med vožnjo po avtocesti, po mestu pri zavijanju na križiščih in drugod je sistem pravočasno opozarjal na druge udeležence s pomočjo rumene opozorilne lučke v zunanjih ogledalih.

V primeru, da je drug udeleženec nevarno blizu, avto z dodatnim opozorilom in popravki volana preprečuje izpolnjevanje zavarovalnih obrazcev. Morda kot manjšo hibo tega sistema sem pogrešil možnost, da bi deloval pri parkiranem avtu in med izstopanjem opozarjal na nevarnost trkov, na primer s kolesarji ali e-skiroji.

Nadzor nad zapustitvijo vozišča nova zakonodaja predpisuje kot obveznega. Pri Hondi so šli dlje od minimalnih zahtev, saj asistent ob pomoči vetrobranske kamere deluje dvostopenjsko, lahko pa delovanje prilagodimo lastnim željam. V osnovni stopnji bo asistent z zvočnim in slikovnim opozorilom samo opozarjal, če bo avto zapeljal prek sredinske ločilne ali stranske črte.

Ob vklopu aktivnega načina asistenta za držanje smeri pa je testni ZR-V z navorom na volanu skrbel, da je avto ostajal znotraj črt, ne da bi moral kot voznik posebej posredovati. V dobro štejem, da asistent ni impulziven kot pri kakšnem konkurentu, temveč dokaj nežno popravlja smer.

V paket Honda Sensing oziroma med serijska pomagala spada prilagodljivi tempomat. Ima vključeno asistenco za zastoje, tako da je ZR-V v ljubljanski jutranji in popoldanski konici samodejno sledil toku pred seboj, zaviral, ustavljal in znova pospeševal.

Aktivni tempomat pa še nadgradi sistem za sledenje voznega pasu. Z vklopom te funkcije avto na polno izkoristi zmogljivost polsamodejne vožnje stopnje 2, saj je treba po nastavitvi ciljne hitrosti le še nežno držati volan. Z njim avto skozi blage zavoje, na primer na avtocesti, upravlja sam, kar se je predvsem na daljši vožnji na razne konce po Sloveniji izkazalo kot zelo udobna funkcija, ki zmanjšuje utrujenost.

Eden novejših pomočnikov je inteligentni sistem za nadzor hitrosti, ki ga zapoveduje nova zakonodaja in je tako obvezen v vseh novih avtih. V ZR-V deluje podobno kot pri drugih avtih v sodelovanju z asistentom za prepoznavo znakov. Ko kamera zazna prometni znak z novo, nižjo hitrostno oznako, avto s slikovnim in zvočnim opozorilom voznika spodbudi, naj zmanjša hitrost. Gre za enega od tistih modernih sistemov, ki se ga bodo vozniki verjetno težje navadili, tudi zaradi dejstva, da je postavljanje prometnih znakov za hitrost tako v Sloveniji kot v tujini mestoma neusklajeno oziroma vprašjivo.

Obvezni del vseh novih avtov je po novem tudi asistent za nadzor pozornosti voznika. Sistem prek senzorjev zaznava, če voznik izgublja koncentracijo. Pri tem spremlja, kako upravlja volan. V primeru, da sistem zazna nekonsistennto upravljanje in reakcije, opozori voznika, naj si vzame čas za premor.

Zelo dovršen pri ZR-V pa je asistent za vzvratno vožnjo, pri katerem sodelujejo parkirni senzorji in vzvratna kamera s sliko visoke ločljivosti. Dopolnjujejo jo usmerjevalne črte, mogoče je tudi prilagoditi sliko kamere na bližnji pogled, zato je v veliko pomoč pri ozkih vzvratnih manevrih.

Avto ima seveda tudi asistenta za preprečevanje trka pri vzvratni vožnji, ki opozori na bližajoči prečni promet. In tudi prednji senzorji so pri hondi ZR-V vedno vgrajeni že serijsko.

ZR-V zelo dobro naslovi tudi enostavnost uporabe

Honda ZR-V brez težav opravi ‘tehnični’ pregled glede sodobnih asistenčnih sistemov, saj ne da močno prekaša minimalne standarde, temveč dokazuje, da so kompromisi nepotrebni. Med drugim ima ne ravno tipično za križanca tudi sistema za nadzorovan spust in za nadzor prikolice.

Dobra plat pri ZR-V je tudi, da je mogoče delovanje asistenčnih sistemov v menijih sredinskega zaslona prilagajati glede stopnje občutljivosti.

Velja pa gotovo na koncu omeniti celosten pogled Hondinih inženirjev na aktivno in pasivno varnost. Tega avto jasno izkazuje na primer z zelo dobro preglednostjo naprej po zaslugi ozkih A stebričkov ali pa z ohranjanjem kakovostnih fizičnih stikal in vrtljivih gumbov za lahkotno upravljanje s ključnimi funkcijami. Zaradi tega je med vožnjo upravljanje s klimatizacijo in tudi multimedijskim sistemom zelo poenostavljeno.

Honda ZR-V na testu asistenčnih sistemov (zurnal24.si)